چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۳۸۲
شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: باتوجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع وزش باد شدید، هرگونه فعالیت در ساحل و دریا از قایق‌های تفریحی، جت اسکی‌ و موتورهای چارچرخ در سطح این شهرستان از روز جاری تا دوشنبه هفته آینده ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدتقی صفری روز جمعه در جلسه فوق العاده مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: دستگاه‌های مرتبط جهت حفظ سلامتی و ایمنی مسافران و گردشگرانی که در کنار ساحل در حال استراحت هستند و یا چادر برپا کرده اند، اطلاع‌رسانی کنند تا تخلیه و به داخل شهر و مکان های امن هدایت شوند.

وی افزود: اداره بندر و دریانوردی و پایگاه دریابانی از خروج کلیه شناورهای تجاری به کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس و همچنین مسافربری و باربری به جزیره خارگ تا روز سه شنبه آینده جلوگیری کنند.

فرماندار گناوه تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط اجرایی از تردد هرگونه وسائل نقلیه به کنار ساحل ممانعت کنند و سالن های موجود در سطح شهرستان برای اسکان اضطراری آماده شوند.

وی ادامه داد: داربست‌های حادثه آفرین در سطح شهر و بازار جهت جلوگیری از خسارت و حوادث ناگوار برای مسافران و مردم کامل جمع آوری شوند.

فرماندار گناوه گفت: باتوجه به حجم بالای شناور در خور گناوه و امکان نداشتن جابجایی آنها به خارج از خور، تعاونی لنجداران و صیادان به مالکان آنها اطلاع دهند یک نفر جهت حفظ و مراقبت در شناورهای خود مستقر کنند تا از هرگونه خسارتی در صورت حادثه ای جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: نمایشگاه‌های نوروزی که در سطح ساحل دایر شده‌اند نسبت به ایمن‌سازی اقدام شود.

وی افزود: بخشدار بندرریگ و دهیاران منطقه بخصوص روستاهای ساحلی و گردشگرپذیر از هم اکنون هشدارهای لازم را به مسافران و گردشگران نوروزی از طریق حضوری اطلاع رسانی کنند تا از ساحل دور شوند.

فرماندار گناوه از مردم این شهرستان خواست کلیه مسایل ایمنی را مدنظر قرار دهند و پشت بام های خود را از هرگونه اشیایی که احتمال پرت شدن آنها وجود دارد، جمع آوری کنند.

وی گفت: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان تا زمان ناپدیدارهای جوی در آماده‌باش کامل بسر می برند.

طبق اعلام هواشناسی استان بوشهر با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی تا عصر امروز، احتمال بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق در برخی از نقاط استان وجود دارد اما از امشب تا دوشنبه آینده وزش باد شدید شمال‌غربی پیش‌بینی و در این مدت خلیج فارس مواج و طوفانی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر