جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۵۱۱
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: گسترش فرهنگ دینی سرآغاز تحول‌آفرینی در زندگی بشریت است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی عصر یکشنبه در مجلس جزءخوانی «نوای ملکوت» اظهار داشت: در خطبه ۱۷۶ کتاب نهج‌البلاغه از بیان حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) آمده است که قرآن شفای بزرگترین دردها است که آن درد، درد کفر و نفاق و گمراهی است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: برترین کارها کاری است که برای خدا باشد و موجب تعالی و گسترش فرهنگ دینی و تحول‌آفرینی و پیوند با آثار ارزشمند و فاخر در زندگانی بشریت شود.

وی اسماً حسنی و احادیث آل‌الله (ع) را به‌عنوان بهترین زینت‌ها و الگوهای تعلیمی و تربیتی و هدایتی در زندگی انسان‌ها برشمرد و افزود: قدردانی از خدمات پیامبران و اولیای معصوم و حفظ امانات الهی و همچنین احیا و توسعه معروفات بر پایه طهارت و تقوا یکی از نشانه‌های جامعه سالم و فرهنگ‌پایه است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به تفسیر آیه «کُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ وَما الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلاَّ مَتَاعُ الْغُرُورِ»، بیان کرد: جاودانگی و کامیابی در بهشت جزو کالاها و پاداش‌های پروردگار در مقابل اعمال و نیات خیر انسان‌ها در روز قیامت است.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید قدر این فرصت‌ها را بدانند به آن علت که «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَیٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ» است.

مراسم جزءخوانی «نوای ملکوت» با تلاوت محمدمهدی انگالیان، رضا یوسفی، رضا قائدی و سیدوحید حسینی به‌عنوان قاریان ممتاز استانی در حسینیه عاشقان ثارالله محله جانبازان منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر