جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۷۹۹
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: فرماندار تنگستان از احداث جاده بین مزارع در سطح شهرستان خبر داد و گفت: سرقت‌ها در بین نخیلات نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی ظهر پنجشنبه در نشست با باغداران اظهار داشت: در کمیته برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱ اعتبار مناسبی برای جاده بین مزارع اختصاص دادیم که به رفت و آمد بهتر کشاورزان عزیز کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: برای تقویت این مهم سعی داریم از فریضه الهی زکات که به خود کشاورزان برمی‌گردد، اعتباراتی که ما در فرمانداری اختصاص می‌دهیم و بخشی دیگر با کمک دستگاه‌های اجرایی، در شهر اهرم و روستاهای پیرامون در ظرف مدت زمان مشخص، مسیرها را اجرا کنیم.

فرماندار تنگستان به خدمات کم‌نظیر دولت در بخش کشاورزی در یک و نیم سال گذشته در شهرستان تنگستان اشاره کرد و عنوان داشت: اجرای ساماندهی چاه‌های فرم شماره یک در این دولت انجام شد که از قبل آن خدمات برق، سوخت و… بدون چالش خاصی به کشاورزان می‌رسد.

طرح واشماری نخیلات اهرم

لطفی افزود: احداث سد خاییز یک کار بزرگی‌ست که در این دولت برخی از کارهای باقی‌مانده آن با تزریق اعتبار انجام شده و در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد.

فرماندار تنگستان گفت: کلنگ‌زنی سد باهوش نیز از دیگر خدمات بزرگ دولت در یک سال اخیر بود که به گفته خود کشاورزان، بیشتر از سد خاییز می‌تواند به تأمین آب مورد نیازشان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح واشماری نخیلات اهرم که باید سال‌ها پیش انجام می‌گرفت تا در ایام تقسیم و توزیع آب به مشکل برنخوریم، در حال حاضر توسط آب منطقه‌ای و آبیاری انجام شده است.

توسعه بخش شیلات

لطفی با اشاره به اینکه بیشترین مقدار تسهیلات در حوزه کشاورزی و اصلاح نخیلات در استان بوشهر، در یک سال اخیر در تنگستان جذب شده است، اظهار داشت: در بخش شیلات، بابت اقداماتی که در این حوزه انجام دادیم، در سال گذشته با رشد بیست درصدی مواجه شدیم.

احمد لطفی یادآور شد: در سال گذشته با اقداماتی که در حوزه امنیتی انجام دادیم، میزان سرقت‌ها در بین نخیلات نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرد و در حال حاضر نیز طرح پایش تصویری اهرم اجرا شده که به تأمین امنیت بسیار کمک خواهد کرد.

وی افزود: این طرح در ۳۵ نقطه شهر در یک بازه زمانی چند ساله انجام خواهد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر