پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۹۸۳
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: یادواره ۲ شهید مفقودالاثر شهر بردستان در مهدیه سادات این شهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید غلامرضا حسینی جمعه شب در آئین یادواره شهدای جاویدالاثر شهر بردستان، اظهار داشت: شهدا باعث طهارت جغرافیای کشورهای اسلامی هستند و شهدای مملکت اسلامی ایران موجبات طهارت ایران اسلامی را فراهم کرده‌اند.

معاون اندیشکده راهبردی محسنین با بیان اینکه هر کسی شایستگی نصرت دین ندارد، افزود: شهدا با شهادتشان زمینی که مسلمانان در آن زندگی می‌کنند را پاک کرده و جان‌ها را حیات مجدد می‌بخشند.

وی عنوان کرد: جغرافیای این گستره حیات بخشی منحصر به جغرافیای اسلامی نیست و مصداق آن را امروز در تاریخ انقلاب اسلامی با قدرت نرم نظام اسلامی در گستره جغرافیای دنیا می‌بینیم.

حسینی گفت: قدرت و شعاع در برگیرندگی طهارتی که شهید در جان‌ها بواسطه شهادتش ایجاد می‌کند تا آن سوی جغرافیای مرزهای اسلامی هم رفته است.

وی با اشاره به اینکه قدرت طهارت شهدا نه تنها در اخبار و روایات وارد شده بلکه نص صریح قرآن است، خاطرنشان کرد: این پاک کننده و طاهر کننده‌ای که به اذن خداوند در جامعه و جان جامعه انسانی در گستره فضای اسلامی ایجاد می‌شود جز قداست بخشی شهید نیست.

معاون اندیشکده راهبردی محسنین بیان داشت: محصول این پاک کننده معنوی و قدسی، جوانان پاک و طیب و محافل نورانی است که جامعه را به سمت توحید سوق می‌دهد.

وی تاکید کرد: جامعه‌ای می‌تواند شهید داشته باشد که ظرفیت توحید و میزان معرفت در کسب معارف دینی بالایی داشته باشد؛ مسئولیت خدمتگزاران جامعه اسلامی دوچندان است چون خدمت کردن آنها محصول طهارتی است که شهید ایجاد کرده و آن مسئول هم باید طاهر باشد.

حسینی ابراز کرد: هر کرسی که مسئولین نظام جمهوری اسلامی روی آن نشستند محصول خون و طهارتی است که چند شهید ایجاد کرده اند و اینها هم در سلسله تداوم بخشی ابن طهارت در جایگاه خود از حیث مفهومی می‌توانند ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی با بیان اینکه آثار طهارتی که شهدا ایجاد کرده‌اند در انقلاب اسلامی می‌بینیم، عنوان کرد: البته بی شک بعضی از مسئولین شهید و شهادت و فلسفه شهادت را فراموش کرده‌اند و بی شک وقتی که ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه پیش می‌آید و برای مؤمنین آزاردهنده است، خانواده‌ها و ۳۵ سازمان متولی فرهنگ جامعه شهدا را فراموش کرده اند و این واقعیتی است که باید در گفتمان عقلانیت اجتماعی دنبال آن بگردیم نه در گفتار تبلیغی و شعاری.

حسینی با بیان اینکه ناهنجاری‌ها در جامعه‌ای که شهید پرورش داده زیبنده نیست، یادآور شد: امروز جامعه ما شاهد یک ناهنجاری عفاف و عفت گریزی است و این برازنده یک جامعه‌ای نیست که این همه شهید داده است.

وی اضافه کرد: کارگروه‌های گفتمان انقلاب اسلامی ایجاد شود و فرهنگیان و روحانیت جامعه باید با کار کارشناسی ببینند کجای کار ما ضعف داشته است.

معاون اندیشکده راهبردی محسنین با تاکید بر اینکه مسئولیت تک تک ما در هر جایگاهی خطیر است، بیان کرد: همه ما در هر جایگاهی در تداوم طهارت بخشی و طیب کردن جامعه بی شک مکلف هستیم و خدا این تکلیف را برعهده کسانی که در جامعه اسلامی هستند، قرار داده است.

این مراسم به یاد شهیدان سید محمد پوزش و سید عبدالحسین موسوی کراماتی دو شهید مفقودالاثر شهر بردستان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر