جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۹۹۱
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: قاری بین المللی قرآن کریم با تاکید بر حمایت از فعالیت‌هیا قرآنی گفت: شکل‌گیری فرهنگ و نهضت قرآنی نیازمند تامین بودجه‌های مناسب است.

به گزارش فکرشهر، حمید شاکرنژاد در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شهر دیر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کرونا بر روی برگزاری محافل قرآنی تأثیرات منفی داشت منتها بعد از آن محافل قرآنی شکل تقریباً بهتری پیدا کرده و دوباره شور و اشتیاق قرآنی بین مردم ایجاد شد.

قاری بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه محافل قرآنی بعضی جاها پررنگ‌تر و در بعضی جاها نیز کمرنگ‌تر برگزار می‌شود، افزود: از نظر کمیت، برگزاری محافل قرآنی بیشتر شده و در مناسبت‌ها نیز پررنگ‌تر شده است و به بهانه‌های مختلف محافل خوبی در سطح کشور برگزار می‌شود که البته تداوم آن مهم‌تر است.

وی به پخش برنامه محفل در ماه رمضان امسال از شبکه سه سیما اشاره و بیان کرد: امسال در ماه رمضان برنامه محفل از شبکه سه به عنوان پربیننده‌ترین شبکه جمهوری اسلامی ایران پخش شد که باعث ملموس‌تر شدن تلاوت و جذابیت قرآن برای مردم خواهد شد.

شاکرنژاد با بیان اینکه برای آشنایی و ایجاد علاقه مندی افراد به باطن یک موضوع باید ظواهر قضیه را زیبا جلوه دهیم، گفت: به طور مثال در بحث تربیتی برای شروع کار ابتدا باید با زبان خوب و سخنان شیرین جاذبه ایجاد و سپس جنبه عملی آن را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در کنار دعوت مردم به تدبر در قرآن و عمل به آیات آن نباید از هنر تلاوت غافل شویم، ادامه داد: در آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار نیز به برکات تلاوت قرآن اشاره شده است.

قاری بین المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن، دیدن چهره‌های قرآنی و شنیدن خاطرات آنها و تأثیراتی که قرآن در زندگی آنها داشته خالی از لطف نیست و به ویژه بر روی نسل جوانی که ممکن است با قرآن آشنایی کمتری داشته باشند، تأثیرات خوبی دارد.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به برنامه‌های مانند محفل در صدا و سیما، عنوان کرد: این فعالیت‌ها باید برنامه ریزی و روانشناسی شده باشد تا به مرحله عمل برسیم و برنامه‌هایی مانند محفل روی این نکته دست گذاشته است و اگر چنین برنامه‌هایی جا بیفتد و مردم با شخصیت‌های قرآنی آشنا شوند در زندگی آنها تأثیرگذار است.

شاکرنژاد با بیان اینکه اگر به بودجه‌های فرهنگی توجه نشود قطعاً فرهنگ و نهضت قرآنی در جامعه شکل نمی‌گیرد، گفت: تا جایی که سابقه قرآنی ما نشان می‌دهد اکثر سازمان و ارگان‌هایی که برنامه قرآنی دارند همواره دچار مشکلات کمبود بودجه بوده‌اند.

وی افزود: مسئولین عالی رتبه باید پاسخگو باشند که چرا کشوری که سردمدار قرآن است و پرچم اسلام را در جهان بالا نگه داشته است، باید دچار چنین مشکلی باشد و در موضوعی مثل قرآن که عملاً زبان مشترک تمام دولت‌های اسلامی است و اهل تشیع و اهل تسنن به آن اعتقاد دارند، سهل انگاری می‌شود.

قاری بین المللی قرآن کریم درباره جایگاه قاریان ایرانی در مقایسه با قاریان مصری، تصریح کرد: اگر متقدمین قرائت مصر امثال عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و استاد منشاوی را با قاریان ایران قیاس کنیم تفاوت زیادی وجود دارد اما آنچه در حال حاضر از لحاظ فعالیت‌های قرآنی در ایران اتفاق می‌افتد و با توجه به دعوت قاریان ایرانی به کشورهای مختلف و قرار گرفتن آنها در کنار قاریان مصری در عرصه بین المللی به طور قاطع می گویم قاریان ایران به نسبت از قاریان فعلی مصر بهتر هستند و انگشت شمار قاریانی داریم که نه تنها از مصری‌ها کمتر نیستند بلکه بهتر هم هستند.

شاکرنژاد با بیان اینکه نسل جدید مصر نسبت به نسل قدیم افت زیادی کرده و در عوض قاریان ایران پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، عنوان کرد: اگر در حال حاضر مصر را همچنان سردمدار تلاوت جهان اسلام بدانیم، شک نکنید که ایران در کنار مصر است یا با اندک فاصله‌ای اختلاف جزئی با آنها داریم و اگر همین روال ادامه داشته باشد، استعدادها و چهره‌های قرآنی ما در آینده حرف برای گفتن دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر