چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۹۹۸
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: بیمارستان دیر با مشکلات فراوانی روبرو است که برای رفع آن باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر بندر دیر با تبریک این عید، اظهار داشت: عید سعید فطر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه زکات یکی از ارکان دین است و در آیات متعدد قرآن اقامه نماز و پرداخت زکات در کنار یکدیگر آمده است، افزود: زکات فطره مکمل یک ماه روزه داری مؤمنان است.

وی با بیان اینکه روز عید، روز عزاداری نیست، ادامه داد: هر چیزی حساب و کتاب دارد و برای افراد متوفی قبلاً مجلس ختم گرفته شده و به جز اقوام اگر سایر افراد در قالب جمعیت زیادی در روز عید به منازل خانواده‌های متوفی بروند اسباب زحمت آنان می‌شود.

حسینی با تاکید بر لزوم حفظ معنویات ماه رمضان در طول سال، گفت: باید روحیات معنوی خود مانند حضور در مساجد و جلسات قرآنی در طول سال حفظ کنیم و بر آن مداومت داشته باشیم.

وی با تقدیر از حضور حمایت مردم شهرستان دیر در راهپیمایی روز قدس، عنوان کرد: مردم ما بار دیگر توانستند در مقابل دشمن بایستند و دشمن را به عقب نشینی وادار کنند.

امام جمعه دیر با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران، گفت: این نهاد مقدس که از بدو تأسیس تاکنون مهمترین نقش را در بحث حفاظت از انقلاب داشته و به خاطر همین نقش آفرینی، دشمنان سپاه هراسی را در برنامه‌های خود قرار داده و می‌خواهند سپاه را در لیست سیاه خود قرار دهند اما به کوری چشم آنها سپاه محبوب القلوب است و در دل مردم ایران و مردم منطقه جا دارد و امیدواریم روز به روز در انجام ماموریت‌هایش موفق باشد.

وی درباره روز زمین پاک، خاطرنشان کرد: زندگی ما بر روی کره زمین است و باید در حفاظت آنها تلاش کنیم و کاری نکنیم زمین دچار مشکل شود؛ نظافت و بهداشت زمین و جمع آوری زباله‌های طبیعت و کاشت درخت و عدم استفاده از وسایل نقلیه دودزا به زمین پاک کمک می‌کند.

حسینی با اشاره به سالروز شکست آمریکا در طبس، ابراز کرد: یادآوری حادثه طبس برای فراموش نکردن دشمنان است و همواره باید در مقابل دشمن آماده باش کامل داشته باشیم و غفلت از دشمن باعث ضربه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر، گفت: سال ۹۶ که این بیمارستان افتتاح شد ما به دلیل نواقصی که داشت مخالف بودیم و در مراسم افتتاح شرکت نکردیم و بارها هم به صورت خصوصی و حضوری به آقایان اعلام کرده ایم و فرماندار هم پیگیر بوده است؛ بهرحال این بیمارستان باید نیازهای مردم را برطرف کند.

خطیب نماز عید فطر دیر افزود: در سال‌های قبل صحبت از یک شیفت شدن مرکز خدمات جامع سلامت حضرت مهدی (عج) شهر دیر بود که ما گفتیم مردم برای رفتن تا بیمارستان مشکل ایاب و ذهاب دارند و اگر می‌توانید برای مردم وسیله‌ای فراهم کنید.

وی یادآور شد: مردم برای رفتن به بیمارستان باید کرایه بدهند، تا چندی قبل که داروخانه بیمارستان خصوصی بود (الان می‌گویند دولتی شده) سرم نداشت دوباره باید به داروخانه شهر مراجعه می‌کردند و باز کرایه بدهند و به بیمارستان بیایند، اینها هزینه بر دوش مردم می‌اندازد.

حسینی با تاکید براینکه مردمی که همیشه در صحنه هستند و از مسئولین و نظام حمایت می‌کنند، باید بیشتر از این به آنها خدمت شود، گفت: دوستان ما در شهرستان زحمت می کشند که تشکر می‌کنیم، منتها خطاب ما به مسئولین استان هم است که زیرساخت‌ها باید فراهم شود.

وی ادامه داد: یک پزشک در بیمارستان به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی مردم باشد، داروخانه بیمارستان هم بعضی از داروها را ندارد، بنابراین وقتی ما مرکز جامع سلامت شهر را تعطیل می‌کنیم و می‌گوئیم مردم تا ظهر بیشتر مراجعه نکنند و بعد از ظهر به بعد به بیمارستان مراجعه کنند باید آنجا همه امکانات فراهم باشد؛ ما باز هم خواستار پیگیری مشکل مردم از سوی مسئولین هستیم چرا که اگر مردم از ما ناراضی شدند خداوند هم از ما ناراضی می‌شود.

امام جمعه دیر درباره مشکلات آب شهرستان دیر، ابراز کرد: دوستان در اداره آب در خصوص مشکلات آب که در خطبه‌های روز جمعه مطرح شد پیام داده اند که مشکل خاصی نبوده و فقط خانه باغ‌های خط میانی هستند که ما نمی‌توانیم به آنها آب بدهیم، حالا آنها داستان دیگری دارد ولی ما در خود شهر هم مشکل آب داریم.

وی گفت: همه باید قبول کنیم که به خاطر فرسودگی شبکه آبرسانی، شوری آب و کمبود سهمیه آب مشکل داریم اما باید به فکر حل مشکلات باشیم و همه برای برطرف کردن آن دست به دست هم دهیم.

حسینی با عنوان اینکه ما در قبال خانواده و فرزندان خود مسئول هستیم، بیان داشت: دشمن می‌خواهد آینده سازان نظام اسلامی را از ما بگیرد؛ فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است و باید از فضای مجازی به درستی بهره برداری کنیم.

وی افزود: ذهن جوانان درخصوص باورهای دینی و سیاسی دچار شبهه شده و خانواده‌ها و معلمان و مربیان باید به فکر باشند.

امام جمعه دیر گفت: نیروی خدوم انتظامی در زمینه پاکسازی و سالم سازی محیط بیشتر تلاش کند و این گونه نباشد که هر کس هرجا اراده کند مشروبات الکلی در اختیارش قرار گیرد.

وی افزود: جوانی که امروز باید درس بخواند و دنبال تحصیل باشد اگر از الان گرفتار مشروبات الکلی باشد، آینده اش چه می‌شود، بنابراین هم خانواده‌ها احساس مسئولیت کنند هم مسئولین و نیروی انتظامی همه تلاش کنند این مسئله برطرف شود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دشمن ترویج بی بندوباری در جامعه است و نباید خودمان به این کار کمک کنیم، بیان کرد: پایبندی به ارزش‌های اسلامی را حفظ کنیم تا بتوانیم جامعه سالمی داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر