پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۵۱۲
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: اولین مرکز مشاوره شیردهی در مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهداء (ع) در شهرستان گناوه افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر، دکتر عصمت حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سلامت نوزادان تازه متولد شده بیش از هر چیز دیگر ذهن پدر و مادر را به خود مشغول می‌کند که دلیل آن نداشتن اطلاعات کافی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: مراجعه به‌موقع به مشاور شیردهی در همان روزهای ابتدایی کمک بسیاری به کاهش مشکلات شیردهی، کاهش نگرانی والدین و در نتیجه سلامت نوزاد خواهد کرد.

وی گفت: اتاق مشاوره شیردهی یک فضای مناسب برای ارائه آموزش در خصوص وضعیت‌های مناسب شیردهی، روش صحیح شیردهی، شیردهی در شرایط خاص (مثل دو قلویی، شکاف کام و …) و همچنین برطرف کردن مشکلات شیردهی که مادر و نوزاد با آن درگیر هستند، صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: از اولین مراقبت نوزادان (سه تا پنج روزگی) ارزیابی تغذیه با شیر مادر توسط مراقب سلامت انجام شده و در صورتی که طبق دستورالعمل در گروه نیازمند ارجاع به مشاور شیردهی قرار گیرد، به مشاور شیردهی ارجاع تا مشاوره کامل، دقیق‌تر و تخصصی دریافت کنند. همچنین برای بهره‌مندی از تجهیزاتی مانند شیردوش برقی و وسایل کمکی دیگر به کارشناس مشاور شیردهی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: امید است با برداشتن این گام در آینده شاهد اثرات مثبت آن در بهبود روند تغذیه با شیر مادر باشیم.

وی بیان کرد: اتاق مشاوره شیردهی به‌صورت حضوری و غیر حضوری در تمام ایام هفته به غیر از تعطیلات رسمی در ساعات اداری آماده ارائه خدمات است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر