جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۰۲۵
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: خدمت اقتصادی و اجتماعی به مردم جهاد در مقابل دشمن است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار داشت: در قرآن بر رعایت موازین شرعی و انسانی و حجب و حیا و سنگینی و وقار تاکید ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن درباره حضور اجتماعی بانوان نیز نکاتی را داشته است افزود: زنان باید در محیطی سالم و به دور از آسیب کار کنند، رفت و آمد زنان در بیرون از خانه باید بر اساس حیا و عفت باشد، حریم میان زن و مرد یک ارزش است، حمایت از زنان یک ارزش انسانی است و در حرف زدن با نامحرم، خلاصه و کوتاه سخن بگوییم.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: کار زن در خارج از خانه اشکالی ندارد؛ به شرط آنکه زن در محیط کار با مرد تنها نباشد، با مردان اختلاطی نداشته باشد، مردی که توان کار داشته باشد، در خانواده او نباشد.

وی در ادامه با اشاره به جهاد تبیین از نگاه رهبری خاطرنشان کرد: عرصه‌های مختلف جهاد شامل جهاد نظامی، جهاد علمی، جهاد دیپلماسی، جهاد رسانه‌ای، جهاد اقتصادی است.

مصلح در ادامه با اشاره به بیانات مهم رهبری به مناسبت روز معلم تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب پنج مسئله را مورد تاکید قرار دادند که شامل حمایت قاطع از سند تحول و بروزرسانی سند به صورت مستمر، تدوین نقشه راه دقیق اجرای سند تحول از ستاد تا مدارس، تعیین شاخص‌های قابل اندازه‌گیری در نقشه راه و دست نشدن رقیب برای سند بود.

برنامه‌های پرورشی در مدرسه دیده شود

وی گفت: برنامه‌های پرورشی باید در مدرسه دیده شود ولی در مدارس خبر چندانی نیست. باید امور پرورشی امتداد تا داخل مدارس داشته باشد. بسیاری از مدارس معاون پرورشی ندارند، مسئول پرورشی ندارند. باید حتماً تأمین بشود.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه باید کار پرورشی جذّاب باشد افزود: بچه‌ها را فراری نباید داد. باید به‌گونه‌ای باشد که بچه‌ها به طرف او جذب بشوند. تقویت و هویت ملی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملی، تعلیمِ سبک زندگیِ اسلامی و ایرانی، اینها در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بدهیم.

وی با اشاره به طرح پزشکی خانواده اضافه کرد: بنا به اعلان دانشگاه علوم پزشکی استان طرح پزشک خانواده شهری در استان با همکاری بیش از ۱۸۰ پزشک و ۳۶۰ نفر مراقب و ماما در بخش دولتی و خصوصی در پنج شهر بوشهر، برازجان، خورموج، گناوه و کنگان برای ۵۵۰ هزار نفر اجرایی می‌شود.

مصلح اظهار داشت: طرح پزشکی خانواده شهری و نظام ارجاع که در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفته است؛ برنامه‌ای هدفمند، راهبردی و روشی بسیار مهم و مؤثر در حفظ سلامت مردم، کاهش هزینه و ارتقای نظام سلامت به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش دسترسی و بهره‌مندی عادلانه مردم از خدمات سلامت است که موجب دسترسی مناسب‌تر و ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت می‌شود.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: انتظار می‌رود با مدیریت جهادی شبکه بهداشت و همکاری مردم شریف شهرستان این طرح به طور شایسته و مطلوب در سطح شهرستان اجرا شود و رضایت‌مندی مردم را به دنبال داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر