پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۰۶۰
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: مراسم بزرگداشت روز معلم در شبانکاره برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه شبانکاره، در این مراسم، بخشدار شبانکاره ضمن قدردانی از همراهی مجموعه شوراهای اسلامی بخش شبانکاره، دهیاران، مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شبانکاره در برگزاری و همراهی بخشداری در برگزاری این مراسم را در تحقق شعار همه برای آموزش و پرورش را ستودنی دانشت. 

ابراهیم حسینی ضمن تبریک روز معلم، معلمی را ادامه دهنده راه انبیا و یک عشق دانست و اذعان داشت: همه ما مدیون زحمات این قشر فرهیخته هستیم.

وی با بیان اینکه باید در کنار ارتقای کیفیت آموزشی به مباحث پرورشی در مدارس نیز پرداخته شود گفت: تلاش ما در آموزش و پرورش بخش بر این بود تا در کنار علم‌آموزی به دانش‌آموزان هم‌ ر‌‌استا و مطابق دستورات دین مبین اسلام و فرمایشات مقام معظم رهبری به بعد پرورشی نیز توجه ویژه شود که خوشبختانه موفقیت خوبی در این زمینه حاصل شده است.

بخشدار شبانکاره همچنین با اذعان به ارزش و اهمیت معلمان و فعالیت های آموزشی و پرورشی در جامعه بیان کرد: این برنامه و بزرگداشت با حضور مسئولان استانی و شهرستان و با دعوت از پیشکسوتان فرهنگی در پاسداشت از زحمات و قدردانی از آنان در پیشبرد جامعه و انسان سازی برگزار می شود. 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بر اساس اسناد بالا دستی و بیس کار در آموزش و پرورش که سند تحول بنیادین از مهمترین آنهاست وظیفه معلم راهبری و هدايت دانش آموز به مرحله ای از حیات طیبه است. 

علی اکبر بازیار با اشاره بر وظیفه سنگین و دشوار معلمان و همچنین با اشاره به دغدغه مند بودن آنان افزود: اگر مسئولان به دنبال توسعه و پیشرفت جامعه هستند، باید توجه ویژه به معلمان داشته باشند زیرا رشد همه جانبه علمی، فناوری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هر کشور به رشد و پیشرفت آموزش و پرورش آن وابستگی مستقیم دارد. 

وی در ادامه با اشاره اجرای کارسوق ملی فراگیر فناوری در استان بوشهر تصریح کرد: طی این طرح دانش آموزان سمپاد از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید و با اهداف علمی و صلح آمیز فناوری هسته‌ای کشور آشنا شدند زیرا آشنایی دانش آموزان با این پیشرفت های ملی می تواند به پرورش نسلی که بتواند به روند رشد و توسعه علمی و بومی سازی علوم مختلف در کشور کمک کند. 

معاون آموزش متوسطه استان بوشهر در خصوص طرح رتبه بندی اظهار داشت: اجرای این طرح در کشور و به طبع آن در استان مشکلاتی داشته است که باعث گلایه بخشی از معلمان شده که امید می رود با نظارت نمایدگان مجلس، اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد و ساز و کاری بهتر در اجرای بهتر این طرح پیش بینی شود. 

بازیار با اشاره به آراسته بودن معلمان به مسائل تربیتی، دینی و علمی و همچنین دور شدن معلم از مشکلات اقتصادی و حواشی دیگر توصیه کرد: رشد فضائل اخلاقی در معلم لازمه شغل معلمی ست زیرا این مهم می تواند به ایجاد ارتباط مابین دانش آموزان با معلمان و تأثیر آنان از معلم خویش کمک کند. 

 نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تبریک مناسبت روز و هفته معلم به معلمان اظهار داشت: استاد شهید مرتضی مطهری استاد فلسفه، کلام و قرآن بوده است که شخصیت بی نظیری دارد و به حق روز معلم با شهادت وی اعلام شده است. 

ابراهیم رضایی بیان کرد: آثار شهید مطهری چراغ راه ما برای شناخت مبانی فکری انقلاب اسلامی بزرگ ملت ایران هستند. 

وی ادامه داد: سیستم آموزشی نباید دچار شکاف طبقاتی باشد زیرا امکان تحصیل بهتر برای یک قشر و نبود امکان برای قشر ضعیف تر می تواند جامعه را دچار مشکلاتی کند که با مبانی و اهداف انقلاب اسلامی یکسان نیست. این زنگ خطر وجود دارد و باید در پیشگیری از آن راهکارهایی را بکار بگیریم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: پس از سال ها انتظار طی پیگیری مجلس دولت موظف به ارائه طرح رتبه بندی معلمان شد و این روند با تبدیل شدن به قانون، لازم الاجرا شد. 

وی افزود: با اشاره به گلایه های صورت گرفته از نحوه اجرای این طرح، رفع مشکلات معلمان در این زمینه را پیگیری خواهد کرد. 

 در پایان برنامه از معلمان نمونه در منطقه، بازنشستگان فرهنگی و تعدادی از پیشکسوتان سال های مختلف در منطقه تجليل شد.

به گزارش فکرشهر، آیین بزرگداشت مقام معلم با حضور ابراهیم رضایی نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس، بازیار معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان، مهران پور معاون آموزش ابتدایی اداره کل، عباسیان معاون تربیت بدنی و سلامت استان، عباس دهقان معاون فرمانداری شهرستان دشتستان، سرهنگ بناری فرمانده سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان، حسینی بخشدار شبانکاره، حجت الاسلام پردل امام جمعه شبانکاره، حمدالله اژدری مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل و احمد قاسمی رئیس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان، رستمی رئیس آموزش و پرورش به همراه معاونین حوزه های سه گانه، مدیر کل اسبق آموزش و پرورش استان و روسای دوره های مختلف آموزش و پرورش منطقه، افشار اولین معلم منطقه شبانکاره در دهه چهل هجری خورشیدی، فرهنگیان، بازنشستگان و دانش‌آموزان در محل زمین چمن شهید حاج قاسم سلیمانی روستای بهر  پنجشنبه شب ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر