جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۲۵۵
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: در سال گذشته حدود پنج میلیارد تومان اعتبار برای حوزه فرهنگی تبلیغی تنگستان، از منابع تملک دارایی شهرستان اختصاص دادیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی یکشنبه شب در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر عنوان داشت: از رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی، حفظ و رشد شعائر اسلامی است و هر چقدر در این حوزه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم، شعائر دینی در سطح جامعه بسط پیدا خواهد کرد.

فرماندار تنگستان بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تنگستان فاقد ساختمان اداری مستقل بوده و از برنامه‌های بلندمدت ما و سازمان تبلیغات اسلامی استان، احداث یک مجتمع فرهنگی مذهبی و در دل آن ساختمان اداری این سازمان است.

لطفی ضمن اشاره به اینکه ۶۸ هیئت مذهبی در شهرستان تنگستان ثبت شده و فعال هستند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعدد و خوبی در سطح شهرستان برگزار شد که با محوریت و برنامه‌ریزی ائمه جمعه شهرهای اهرم و دلوار، سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و هیأت‌های مذهبی انجام گرفت.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه ۴۵ مرکز فرهنگی قرآنی در تنگستان وجود دارد، اظهار کرد: تنگستان یکی از شهرستان‌های پررنگ و فعال در حوزه قرآنی بوده و با توجه به پراکندگی جمعیتی و تعدد روستاهای تنگستان و پتانسیل‌های خوبی که در حوزه قرآنی دارد، نیازمند انجام کارهای بیشتری در ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیز مراکز قرآنی و مذهبی هستیم.

مقام عالی دولت در تنگستان با اشاره به اینکه شهرستان تنگستان دارای ۱۳۵ مسجد در سطح روستاها و شهرهاست، یادآور شد: در سال گذشته، یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد اختصاص دادیم.

وی افزود: ۸۰ درصد اعتبارات تملک دارایی شهرستان تنگستان در سال گذشته تخصیص یافت که رقم تخصیص اعتبارات فرهنگی ما ۸۵ درصد بود.

فرماندار تنگستان بیان کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای سازمان تبلیغات اختصاص داده شد که ۸۰ درصد آن تخصیص یافت.

لطفی با توجه به بلااستفاده بودن برخی خانه‌های عالم در شهرستان، خواستار حضور بیشتر روحانیون مبلغ در سطح شهرستان و استقرار ایشان در خانه‌های عالم در سطح روستاها و شهرهای شهرستان شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر