جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر؛
فکرشهر- عبدالخالق عبدالهی: می گویند «میرزا آقا خان نوری»، صدراعظم ناصرالدین شاه، آدم بسیار عبوس و گرفته ای بود. دلیلش هم این بود که میرزا همیشه خدا یبوست داشت و شکمش قبض بود، به طوری که روزی چند ساعت از وقت گرانبهایش توی مبال و مستراح می گذشت و می دانیم که ریشه بسیاری از بیماری ها خصوصا خشم و عصبانیت و سردرد، همین سوء مزاج است...
کد خبر: ۱۳۸۷۱۳
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

فکرشهر- عبدالخالق عبدالهی: این روزها مراجعه به ادارات قوز بالای قوز شده. مثلا همین چند روز قبل برای کاری به اداره ای رفته بودم. کارمند مربوطه مثل برج زهر مار پشت میزش نشسته بود و با دندان نوک سبیل هایش را می جوید که نشانه نهایت عصبانیتش بود. به یاد داستانی افتادم.

می گویند «میرزا آقا خان نوری»، صدراعظم ناصرالدین شاه، آدم بسیار عبوس و گرفته ای بود. دلیلش هم این بود که میرزا همیشه خدا یبوست داشت و شکمش قبض بود، به طوری که روزی چند ساعت از وقت گرانبهایش توی مبال و مستراح می گذشت و می دانیم که ریشه بسیاری از بیماری ها خصوصا خشم و عصبانیت و سردرد، همین سوء مزاج است. 

جالب این که کسانی که می خواستند در زمان وزارت میرزا آقا خان نوری، حکومت ناحیه ای را به دست بیاورند، برای این که حکمشان امضا شود، یک روز قبل رشوه ای به پیشخدمت می دادند و توصیه می کردند: «زردآلوی خیسانده یادت نره»! پیشخدمت هم که درسش را فوت آب بود، صبح زود یک ظرف بزرگ زردآلوی خیسانده را به میرزا می خوراند و او که بعد از مستراح رفتن حسابی سبک شده بود، هر چه را می آوردند، نخوانده امضا می کرد. 

نتیجه اخلاقی این که اگر کارتان پیش کارمند بد اخلاقی که اصطلاحا «مدفوعش سردلشه» گیر بود، از زردآلوی خیسانده غافل نشوید؛ این معجون معجزه می کند.
 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
حالا فهمیدم که چرا وقتی بعضی ها زود از کوره در میرن و خیلی بداخلاقن میگن فلانی گیش سر دلشه
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر