جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۹۴۰
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

فکرشهر: فرماندار کنگان گفت: خیرین و گروه‌های مردمی فعال در زمینه ازدواج در این شهرستان حمایت شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد غریبی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت اظهار داشت: از ظرفیت فعالین رسانه در فضای مجازی و روحانیون در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استفاده شود.

وی ضمن اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جوانی جمعیت توسط مقام معظم رهبری، اضافه کرد: امروز مطالعه دقیق و هدفمند آمارهای جمعیتی و رصد آن‌ها ضروری است و تأمین زیرساخت‌های حمایت از خانواده و ترویج فرهنگ فرزندآوری وظیفه جهادی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است که باید به صورت جدی به آن بپردازند.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عزم جدی همگانی مردم و مسئولان نیاز مبرم دارد و دستگاه‌های متولی این موضوع مهم (جوانی جمعیت) باید در فرایند حکمرانی جمعیت و خانواده با جدیت ورود پیدا کنند.

وی افزود: آمارهای جدید نشان می‌دهد بیشترین نرخ باروری و زاد و ولد، مربوط به رژیم صهیونیستی بوده و این آمار یک زنگ خطر است.

غریبی بیان کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در کاهش نرخ جمعیت کشور و تاکید ایشان بر فرزندآوری در سالیان اخیر، قانون حمایت از خانواده تصویب شد و دستگاه‌های مربوط در حوزه ازدواج باید با هم افزایی نسبت به رفع موانع ازدواج و ازدیاد جمعیت گام بردارند.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی، تقویت و حمایت از خیرین ازدواج و گروه‌های مردمی و جهادی فعال در این امر گفت: ترغیب، تشویق و آگاهی بخشی به خانواده‌ها در خصوص فرزندآوری و ایجاد جمعیت جوان به‌عنوان نیروی انسانی مولد و آینده ساز کشور ضروری است.

فرماندار کنگان ادامه داد: ۸۲ فقره پرونده برای دریافت زمین طرح فرزند آوری در اداره راه و شهرسازی کنگان تشکیل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر