جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۱۹۶
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر گفت: اجرا ۴۰۰ برنامه متنوع با هدف گرامیداشت دهه امامت در شهرستان‌های ۱۰گانه این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، مهران خورده‌بین‌ مقدم روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت در استان بوشهر همزمان با سایر استان‌ها با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» از شب گذشته همزمان با ولادت حضرت معصومه (ع) و روز دختر آغاز و در مدت ۱۱ روز تا سالروز ولادت امام رضا (ع) با عنوان‌های مختلفی اجرایی می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های این دهه به ترتیب با عنوان "شادی و نشاط مؤمنانه؛ گره گشایی کریمانه"، "کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه"، " خیر خواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر"، "امام زادگان ع و بقاع متبرکه؛ آرامش بخش جان‌ها"، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) با شعار "آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ"، "کرامت جامعه؛ در پرتو زیست عفیفانه"، "مساجد امید آفرین، پایگاه انتظار و اتحاد"، "مهربانی و محبت به رسم اهل بیت، "مکتب رضوی؛ عدالت برای همه، ظلم برای هیچ کس"، "اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا (ع)" اجرا می شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر یادآور شد: همایش شکوه مادران و دختران رضوی همراه با مراسم تجلیل از شهدای والا مقام، برپایی غرفه‌های تبلیغی، دینی، کودک و نوجوان، کتاب و کتابخوانی، ایثار و شهادت و ایستگاه‌های نقاشی و کتابخوانی از جمله برنامه‌های شاخص دهه کرامت در این استان است.

وی گفت: ویزیت رایگان در محل کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر(کلینیک ملت در خیابان امام خمینی (ره) بوشهر)، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، مشاوره حضوری و تلفنی خانواده‌های زندانیان، مشاوره حقوقی، همایش تجلیل از نیروهای ناو گروه مکران و دنا نیروی دریایی ارتش از دیگر برنامه‌های شاخص استان بوشهر برای بزرگداشت دهه کرامت است.

خورده‌بین مقدم اظهار کرد: پخش صلوات خاصه در سطح مدارس به منظور ترویج فرهنگ رضوی قبل از شروع امتحانات، افتتاح ۱۵۰ کانون عمومی خدمت رضوی ، محفل انس با قرآن کریم ویژه خواهران، برنامه مشاوره‌های روانشناختی برای ارتقای سلامت روان از دیگر برنامه‌های این مناسبت است .

وی افزود: همایش ضامن آهو ویژه محیط بانان سازمان محیط زیست، مسابقات دوچرخه‌سواری و اطعام رضوی در شب و شام میلاد امام رضا (ع) در برخی مساجد استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این دهه پرفضیلت است.

خورده‌بین مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: این کانون از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت‌ ۱۵۰ میلیاد ریال نقدی و غیرنقدی موفق به انجام امور خیرخواهانه شده است.

وی افزود: تهیه کفش و لباس برای نوجوانان و جوانان و پرداخت نقدی در مجموع به ارزش ۲۵ میلیارد ریال از جمله خدمات کانون خدمت رضوی در استان بوشهر در سال جاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر