جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۳۷۵
سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: بخشدار بندرریگ شهرستان گناوه گفت:با تعریف یک ظرفیت جدید انرژی برق برای شهرک صنعتی بندر ریگ ، مشکل تامین برق سه کارخانه تولیدی اشتغال‌زا در این شهرک که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام دادند، برطرف شد.

به گزارش فکرشهر، ضرغام محمدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت کنونی تولید انرژی برق شهرک صنعتی بندر ریگ شش مگاوات است که هم اینک سه مگاوات آن وارد مدار و استفاده می‌شود و سه مگاوات دیگر به هیچ وجه پاسخگوی سه پروژه کارخانه بزرگ تولیدی در حال احداث و در آستانه بهره‌برداری و دیگر پروژه‌ها در آینده وجود ندارد.

وی گفت: این سه کارخانه در مجموع به پنج تا شش مگاوات برق نیاز داشتند که اگر از ظرفیت برق فعلی خود شهرک صنعتی که شش مگاوات است، استفاده می‌شد، بقیه کارگاه‌ها و کارخانجات فعال با مشکل کمبود انرژی مواجه می‌شدند.

وی بیان کرد: بمنظور تامین برق این سه کارخانه نشستی فوق‌العاده با دعوت از مدیرعامل شهرک‌های صنعتی و معاون بهره برداری برق استان بوشهر و سرمایه گذاران برگزار و یک ظرفیت جدید انرژی برای این شهرک از جمله تامین سه کارخانه مهم با اختصاص اعتبار از محل کمیته برنامه‌ریزی و مشارکت سرمایه گذاران و توانیر به میزان شش مگاوات برق دیگر تعریف شد.

بخشدار بندر ریگ افزود: کارخانه تولید خوراک طیور یکی از این پروژه‌ها است که مشابه آن در استان بوشهر وجود ندارد و گنجایش ظرفیت تامین کل خوراک مرغداری‌های استان بوشهر را دارد.

وی گفت: حداکثر ظرفیت تولید این کارخانه ۲۰ تن دانه در ساعت است که با وارد مدارشدن، گام مهمی در رفع نیاز خوراک مرغداری‌های استان در بر خواهد داشت.

محمدی ادامه داد: این کارخانه نزدیک به ۳۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند و با افتتاح آن چرخه تولید مواد پروتئینی در این منطقه به تکامل نزدیک‌تر خواهد شد.

بخشدار بندر ریگ گفت: کارخانه تولید نوشیدنی‌های انرژی‌زا از دیگر پروژه‌های مهم در حال احداث شهرک صنعتی بندر ریگ است که با بهره‌برداری از آن ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

وی افزود: کارخانه سردخانه صنعتی چهارهزار تنی نیز از دیگر پروژه‌های درحال احداث است که برای نگهداری و فریزکردن محصولات شیلاتی کاربرد دارد.

محمدی تصریح کرد: ۳۴ پروژه در شهرک صنعتی بندر ریگ فعال هستند که برای جوانان بومی ایجاد اشتغال کردند و چندین شرکت تولیدی دیگر در دست ساخت است که در هفته دولت و دهه فجر امسال به بهره برداری خواهند رسید.

شهرک صنعتی بندر ریگ تنها شهرک صنعتی شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر