پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت:
کد خبر: ۱۳۹۴۶۵
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

فکرشهر: سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده مؤثر واقع شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، صابر جباری صبح چهارشنبه در جشنواره دانش آموزی استانی «ایران، جوان بمان» در بوشهر اظهار داشت: نوجوانان نسل پیشران کشور هستند.

وی اضافه کرد: حدود پنج سال فرصت داریم کشور را از سالخوردگی جمعیت نجات دهیم چرا که با این روند رشد جمعیت حدود ۲۰ سال آینده به ازای هر ۵ سالمند یک کودک خواهیم داشت که این وضعیت خطرناکی را برای کشور رقم خواهد زد و اقتدار کشور را در معرض تهدید قرار خواهد داد.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اجرای برنامه جوانی جمعیت پیشرو است.

وی افزود: همدلی و همراهی و هم افزایی مسئولین استان نقطه قوت در اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده است.

مردمی‌سازی برنامه‌های جوانی جمعیت

جباری بیان کرد: مردمی سازی برنامه جوانی جمعیت در استان بوشهر اقدام مثبتی است که با اجرای پویش دانش آموزی «ایران، جوان بمان» به خوبی اجر شده است.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: مردمی سازی این برنامه باعث می‌شود مردم در موضوع فرزند آوری نقش پذیر شوند.

وی اضافه کرد: مقایسه الگوی فرزند آوری در ایران نشان می‌دهد که اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده مؤثر بوده به گونه‌ای که افزایش فرزند از یک فرزند به دو فرزند ۲.۵ درصد افزایش و فرزند دوم به سه و بالاتر ۱۵ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر