جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۵۱۳
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: عملیات اجرایی قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخته - دالکی با حضور مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور و احمد محمدی زاده استاندار بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور چهارشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخته -دالکی گفت: پروژه قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخته - دالکی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر به مناقصه رفته و با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتمی الانبیاء اجرا می‌شود.

خیرالله خادمی با بیان اینکه تمام مصوبه‌های سفر استانی تامین اعتبار شده است اظهار کرد: ممکن است تاخیری در تامین اعتبار مصوبه‌های سفر باشد اما به طور حتم این مصوبه‌ها تامین اعتبار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخته - دالکی انتظار می‌رود این پروژه بعنوان بخشی از کریدور سراسری طی ۲ سال و تا پایان دولت سیزدهم احداث و به مردم هدیه داده شود.

خادمی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از این کریدور هنوز چهار خطه نشده است از مسئولان استان فارس درخواست می‌شود این محور در مصوبات سفر دیده و یا از محل تهاتر نفت تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور در خصوص همکاری قرارگاه سازندگی خاتمی الانبیاء گفت: در زمان حاضر این قرارگاه مجری پروژه‌های زیادی از جمله ۲هزار کیلومتر مسیر ریلی است.

خادمی افزود: در زمان حاضر شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور ۱۰۳ هزار میلیارد تومان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرارداد امضاء کرده است.

وی تاکید کرد: پروژه قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخت - دالکی بعنوان یک پروژه گلوگاهی و مهم برای بوشهر قلمداد می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور با اشاره به افتتاح پروژه گلوگاهی تنگ ابوالحیات به طول ۲۲ کیلومتر گفت: بهره‌برداری از این چهارخطه ضمن روان سازی رفت و آمد و ارتقای ایمنی کاهش چشم‌گیر تصادف‌ها را به دنبال داشته است.

پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز؛ پروژه‌ای فراملی

خادمی اظهار کرد: پروژه ریلی ۵۰۰ کیلومتری بوشهر - شیراز و اتصال این استان به شبکه ریلی پروژه‌ای بسیار بزرگ و فراملی به شمار می‌رود که ۷۰ درصد از طول این پروژه به مناقصه رفته و ۳۰ درصد باقیمانده طی ۲ تا سه ماه آینده به مناقصه رفته و پیمانکار آن برای آغاز عملیات اجرایی انتخاب می‌شود.

به گفته خادمی این پروژه ریلی تنها موجب اتصال بوشهر به راه‌آهن نیست بلکه مسیر و کریدور راهبردی شمال به جنوب کشور را تکمیل می‌کند.

وی یادآور شد: با اجرای راه‌آهن بوشهر - شیراز؛ استان بوشهر به ریل و استان فارس در عمل به دریا متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی در کریدورهای چهار محور شمال به جنوب گفت: مجوز لازم برای اجرای این کریدورهای اصلی از رهبر معظم انقلاب گرفته شده است.

خادمی با تقدیر از عنایت رهبر معظم انقلاب برای اجرای کریدورهای اصلی شمال به جنوب و تامین اعتبار در شرایطی که کشور در تامین منابع مالی با مشکلاتی روبرو است اظهار کرد: در این شرایط سخت مالی این پروژه‌های ریلی از شمال به جنوب پیشنهاد داده شده و قرار است که خارج از روال اعتبار بودجه تامین اعتبار شود.

به گفته خادمی برای اجرای این پروژه‌های ریلی که خط ریلی بوشهر یکی از آنها است ۵.۹ میلیارد یورو اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه پروژه ریلی بوشهر ۱۲ قطعه است که به مناقصه رفته و به زودی با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی این محورهای ریلی در بوشهر و دیگر استان‌ها به صورت رسمی آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور ادامه داد: این بزرگترین تصمیم در ۱۰۰ سال اخیر در بحث تکمیل کریدورهای اصلی کشور است که برای کشور منافع مهمی را به دنبال دارد چرا که اتصال به خط ریل می‌تواند جایگزین درآمد نفت باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر