شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۵۵۲
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر گفت: نخستین دوره جایزه ملی جوانی جمعیت در این استان با فعالیت هفت کمیته تخصصی در هفت حوزه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رقیه زنگنه‌نژاد روز پنجشنبه در آیین نخستین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار کرد: در قالب این رویداد کمیته رسانه به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته سازمان‌ها و گروه‌های مردم نهاد زیر نظر مدیریت مدیرکل امور اجتماعی استانداری، کمیته شرکت‌ها و موسسات خصوصی با مدیریت مدیرکل امور اقتصادی استانداری، کمیته نخبگان به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی، کمیته خانواده با مدیریت مدیرکل تبلیغات اسلامی و کمیته دستگاه‌های اجرایی و مدیران زیر نظر معاون سیاسی استانداری تشکیل و رزومه شرکت‌کنندگان بررسی شد.

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط با هریک از بخش‌های هفتگانه جایزه ملی جوانی جمعیت نیز به عنوان اعضای این کمیته‌های استانی فعالیت کردند.

دبیر ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر عنوان کرد: همکاری و هماهنگی با ستاد حمایت از خانواده و جوانی، اجرای قانون و خلاقیتی در زمینه‌هایی که که قانون تعریف مشخصی ارائه نداده از مهمترین مولفه‌هایی است که سبب انتخاب دستگاه‌های اجرایی برگزیده شد.

زنگنه‌نژاد اضافه کرد: ارائه مشوق‌هایی برای ترغیب کارکنان به ازدواج و فزرندآوری و گستردگی اقدامات فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه از دیگر عوامل اثرگذار در گزینش دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه جوانی جمعیت بود.

وی ادامه داد: عملکرد سازمان‌های مردم نهاد در 2 سطح درون و برون سازمانی بررسی شد و تاکید بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اساسنامه داخلی و ارائه مشوق‌های ازدواج و فرزندآوری به اعضای سمن به عنوان مولفه‌های درونی و آموزش‌ها و فعالیت‌های عام‌المنفعه آنها در این حوزه‌ها به عنوان فعالیت‌های برون سازمانی مورد سنجش و داوری قرار گرفت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در بررسی عملکرد مدیران فعال در حوزه جوانی جمعیت، علاوه بر نگاهی به تعداد فرزندان و موفقیت آنها، دغدغه‌مندی درباره جمعیت و حمایت از خانواده مهمترین ملاک سنجش قرار گرفت.

زنگنه‌نژاد افزود: این دغدغه‌مندی باعث انجام اقداماتی موثر شده و برخی مدیران نیز طرح‌های انگیزشی برای تشویق کارکنان به ازدواج و فرزندآوری آوری ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: در کمیته خانواده نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت علاوه بر تعداد فرزندان که شاخصی بسیار مهم بود، موفقیت اعضای خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان و فعالیت های مهم اجتماعی و تحصیلی آنها بررسی شد.

زنگنه‌نژاد تهیه کیفی و به موقع خبر و محتوای رسانه‌ای در حوزه جمعیت و ارائه گزارش عملکرد یکساله را از معیارهای ارزیابی رسانه‌ها در این رویداد عنوان کد.

وی اضافه کرد: در بخش نخبگان از مجموعه هیات علمی دانشگاه و دیگر نخبگانی که علاوه بر موفقیت در حوزه علمی در حوزه جمعیت کنشگر بوده و با سبک و ایده‌های خود در این زمینه نقش آفرینی کردند به عنوان برگزیدگان تجلیل می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر