سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۸۱۱
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۱۰ درصد خانواده زندانیان این استان زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند و سالانه کمک‌های مستمر و غیرمستمر دریافت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مهدی مهرانگیز روز یکشنبه در آئین تجلیل از نیکوکاران و ۷۰ خانواده زندانی نیازمند به مناسبت پنجم خرداد روز ملی حمایت از خانواده زندانیان (نسیم مهر) در زندان مرکزی بوشهر افزود:
مجازات و زندانی یک فرد ممکن است خانواده شخص خطاکار را از هم متلاشی کند.

وی بیان کرد: اگر شخص بزهکاری با خطای خود به ناچار وارد زندان شد، باید از خانواده او حمایت شود تا فرزندان، همسر و خانواده او دچار مشکل نشود.

مهرانگیز اظهار کرد: به همکاران قضایی توصیه شده تا جایی که قانون اجازه می‌دهد از احکام ارفاقی و جایگزین حبس بهره ببرند تا خانواده‌های بزهکاران متزلزل نشوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: جامعه زیر پوشش خانواده‌های زندانیان در انجمن‌های حمایتی استان یک‌هزار و ۳۰۰ خانواده هستند که از این تعداد ۴۵۰ خانواده در بوشهر هستند.

سید محتشم حسینی افزود: امید می‌رود با حمایت نیکوکاران بتوانیم حمایت مالی و معنوی بیشتری از خانواده زندانیان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته و ماه مبارک رمضان امسال در جشن گلریزان، ۱۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.

حسینی گفت: مددجویانی که بین دهک یک تا سه هستند تا زمانی که همسر آنها در زندان هستند، زیر پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: مددجویان دهک سه به بعد زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند و این حمایت از سه تا ۶ ماه پس از آزادی فرد از زندان ادامه دارد.

به گفته حسینی کمک‌ هزینه ودیعه مسکن، اجاره مسکن، تعمیرات مسکن، مساعدت برای خرید لوازم ضروری منزل، کمک‌هزینه جهیزیه، هدیه ازدواج، دندانپزشکی و عینک‌سازی از مواردی است که انجمن حمایت از زندانیان با کمک خیران در اختیار زندانیان و خانواده‌هایشان قرار می‌دهد.

پنجم خردادماه روز ملی نسیم مهر(روز حمایت از خانواده زندانیان) نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر