پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۸۱۲
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف ارتقا بنادر استان بوشهر در شاخص‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست استفاده از ظرفیت نخبگان اچ اس ای بنادر کشور در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد شکیبی نسب روز یکشنبه در نشست کارشناسان ممیزی سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در همین زمینه بهره‌گیری از نتایج ممیزی و ارزیابی توسط کارشناسان اچ اس ای به طور جد دنبال می‌شود چراکه دستاوردهایی بسیار ارزشمند به دنبال دارد.

وی افزود: تعریفی که از استقرار سیستم مدیریت اچ اس ای می‌شود، ارائه روشی هدفمند بر پایه استانداردهای موجود برای اطمینان از شناسایی خطرات بالفعل و بالقوه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سه حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست اقدامات ارزشمندی در بنادر استان بوشهر محقق شده که نتیجه آن کسب رتبه برتر بندر بوشهر در چهار سال متوالی بوده است.

وی افزود: در بحث تامین کنندگان، با اقدامات انجام گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، شرکت هایی با بیش از ۲ مورد سانحه مجوز آنها تعلیق شده که این رویه منجر به بکارگیری کارشناس بهداشت، ایمنی و محیط زیست توسط شرکت‌های زیرمجموعه شده است.

شکیبی نسب نسب اظهار کرد: در تقسیم بندی سوانح بندری ۷۰ درصد آنها مربوط به عرشه اسکله و اسکله است که عمده آن مرتبط با فعالیت شرکت‌های خن کار است.

وی گفت: در بخش محیط زیست نیز اتوماسیون اداری منجر شده تا بسیاری از مکاتبات و کاغذهای رد و بدل شده در سیستم در راستای حفاظت از محیط زیست حذف شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: باید همانند سامانه‌های جامع بندری، دریایی و مدیریت تردد کامیون سامانه سلامت کارکنان به عنوان بالاترین سرمایه سازمان، طراحی شود تا وضعیت سلامت و استرس کارکنان در لحظه قابل مشاهده و بررسی باشد.

شکیبی نسب افزود: با هدف بهره‌وری مناسب باید عوامل کاهش ریسک و استرس کارکنان در بخش های مختلف به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد؛ چرا که در نبود کاربر مفید و موثر مناسب انبوه تجهیزات و امکانات نیز کارایی لازم را نخواهند داشت.

وی افزود: در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معاینات دوره ای کارکنان به شکل مستمر انجام می شود که ارزیابی نتایج آن برای بهبود سلامت مجموعه باید اولویت حوزه اچ.اس.ای باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر