جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۸۳۰
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس( بوشهر) گفت: آب دغدغه استان بوشهر و کل کشور است و ما برای حل علمی مساله و برون رفت از چالش‌های موجود به دنبال تاسیس پژوهشکده آب در این دانشگاه هستیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد مدرسی روز یکشنبه در آیین امضا تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه خلیج فارس و آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: قرار است در قالب این تفاهم‌نامه همکاری مشترکی در زمینه‌های آموزشی، آزمایشگاهی، پژوهش، فناوری و تحقیقات کاربردی انجام شود.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه کمک می‌کند که نیازها، تنگناها، چالش‌های فنی عملیاتی و زیست محیطی با در نظر گرفتن همه امکانات مطابق با ضوابط و مقررات ساماندهی و رفع شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس( بوشهر) تصریح کرد: این دانشگاه با الگوگیری و پیروی از نظام ایده‌ها و نیازها فعالیت می‌کند و در خصوص تاسیس پژوهشکده آب به عنوان یک نیاز اساسی تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در خصوص هزینه های تامین آب شیرین مورد نیاز شهروندان گفت: شیرین‌سازی آب یک و نیم دلار و انتقال آن چهار دلار هزینه دارد.

ابوالحسن عالی با بیان اینکه در بحث حکمرانی آب نیاز به یک نگاه عمیق و ناظر در کشور داریم، اظهار کرد: در زمینه‌های اقتصاد آب، نحوه مدیریت آب، کاهش هزینه‌ها در تاسیسات برقی، رفع خوردگی، هوشمندسازی مدیریت و توزیع، مدیریت آب‌های بدون درآمد، روش‌های نوین پایش‌های ماهواره‌ای نشت‌یابی، فرهنگ سازی در مدیریت مصرف آب و آگاه‌سازی مردم نیازمند کمک‌های علمی و دانشگاهی دانشگاه خلیج فارس و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

هوادهی در تصفیه خانه فاضلاب افزایش می‌یابد

عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس هم در این آئین گفت: برای اولین بار در کشور و برای تولید دیفیوزرهای سرامیکی تولیدکننده حباب‌های میکرو به منظور ارتقا هوادهی در تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و کاهش هزینه‌ها یک قرارداد همکاری با شرکت آبفا استان بوشهر منعقد شده است.

محسن عباسی افزود: درحال حاضر این دیفیوزرها از سوی شرکت‌های خارجی تولید می‌شود و با تولید آن در کشور، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب با مصرف انرژی و هزینه کمتر فرایندهای هوادهی و ازن زنی را انجام می‌دهند.

دانشگاه خلیج فارس و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر روز یکشنبه در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر