پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۰۲۵
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر از انجام ۲۳ هزار و ۵۴۳ بازدید بهداشتی دامپزشکی بر مراکز توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های پروتئینی در ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه ۲۳ هزار و ۵۴۳ بازدید بهداشتی توسط اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت ۶ هزار ۳۴۳ رأس دام در کشتارگاه‌های دام و یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۸۸۱ قطعه طیور تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف شده اند.

وی یادآور شد: در ۲ ماه اخیر و طی بازرسی‌های بهداشتی انجام شده هزار و ۶۶۲ مورد غیر بهداشتی ثبت، ۱۲ هزار و ۹۰۲ کیلوگرم فرآورده ضبط و ۱۲ هزار و ۱۰۷ کیلوگرم فرآورده خام غیر بهداشتی معدوم و ۵۷ فقره تخلف به مراجع قضائی ارجاع شد.

تنگستانی مکان اشاره کرد: ناظران بهداشتی دامپزشکی هزار و ۵۰۰ مورد بازدید بهداشتی از اسکله‌های و شناورهای صیادی، ۲۵۶ مورد بازدید از اماکن پرورش دام و طیور و همچنین ۱۱ مورد بازدید از کارخانجات تولید خوراک و کنسانتره دام، طیور و آبزیان داشته اند.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: نظارت‌های مستمر دامپزشکی با هدف تأمین سلامت سفره غذایی مردم با حساسیت خاصی ادامه دارد و از هم استانی‌ها تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ انتقال دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر