شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۵۷۱
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: براساس آمارهای موجود ۵۷ درصد جمعیت بانوان میانسال شهرستان دیر دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش فکرشهر، حسین ناظمیان‌پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به روز جهانی ایمنی غذا، اظهار داشت: تغییر سبک زندگی به سمت رژیم‌های غذایی ناسالم و کم‌تحرکی عاملی برای تشدید اضافه وزن و چاقی به ویژه در بین بانوان شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: حدود نیمی از جمعیت میانسال شهرستان دیّر دچار اضافه وزن و چاقی هستند که سهم بانوان از این مقدار ۵۷ درصد بوده که زنگ خطری برای سلامتی این قشر از جمعیت است.

وی با بیان اینکه امروزه اضافه وزن و چاقی یک معضل جهانی است، تصریح کرد: چاقی، نوعی سو تغذیه بر اثر بیش‌خواری یا تغذیه نادرست است و یکی از عوامل اصلی بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت و پرفشاری خون به‌شمار می‌آید.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به آمارهای موجود در خصوص اضافه وزن و چاقی گفت: حدود نیمی از میانسالان (۴۹.۹ درصد) نزدیک به یک چهارم (۲۱.۵ درصد) از سالمندان و بیش از ۳۰ درصد جوانان و نوجوانان شهرستان دیّر تحت تأثیر اضافه وزن یا چاقی هستند.

ارائه ۲۳ هزار خدمت تغذیه‌ای

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی بین افراد جامعه گفت: خدمات مشاوره تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت ارائه می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز در صورتی که به اضافه وزن یا چاقی مبتلا باشند به پزشک یا کارشناس تغذیه ارجاع داده و از خدمات تخصصی بهره‌مند شوند.

ناظمیان‌پور با اشاره به ارائه خدمات تن‌سنجی و غربالگری تغذیه گفت: طی سال گذشته به ۲۳ هزار نفر خدمات تغذیه‌ای توسط کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

وی گفت: یکی از گروه‌های ویژه خدمتی زنان باردار هستند که ۱۰۰ درصد آنان بطور مستمر غربالگری تغذیه شده که حدود ۲۶ درصد از آنان وزن‌گیری مطلوب نداشتند که ضمن مشاوره تغدیه‌ای بسته‌های غذایی نیز به آنان ارائه شد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه در سال جاری ۴ هزار و ۵۵۹ کودک غربالگری تغذیه‌ای شدند، ادامه داد: ۱۳۹ نفر از کودکان غربالگری شده مبتلا به سو تغذیه شدید شناسایی شدند که ضمن ارجاع به پزشک متخصص، تحت حمایت‌های تغذیه‌ای قرار گرفته و به آنان بسته‌های غذایی نیز ارائه می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر