پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۵۷۷
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و یا ارائه خدمات آن ها در سال ۱۴۰۱، کمتر از ۶۷ میلیارد و و ۲۰۰ میلیون ریال باشد از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش فکرشهر، محمدجواد رستمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و یا ارائه خدمات آن ها در سال گذشته ، ۶۷ میلیارد و و ۲۰۰ میلیون ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، قادر به استفاده از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم هستند.

وی افزود: این صاحبان مشاغل از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: مودیانی که میزان فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده، مشمول استفاده از تسهیلات ماده ۱۰۰ نمی شوند و مکلف به ارائه اظهارنامه هستند.

رستمی بیان کرد: گروه دیگر مودیان که مشمول استفاده از این دستورالعمل نمی شوند، صاحبان مشاغلی هستند که در اجرای جزء (۲) بند (ز) تبصره (۶) قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، مکلف به استفاده از پایانه های فروشگاهی بوده و با توجه به اطلاعات دریافتی، نسبت به نصب آن اقدام نکرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین مواردی که بر اساس اطلاعات واصله از سامانه سوت زنی، نسبت به استفاده از پایانه های فروشگاهی اقدام نکرده‌اند نیز مشول استفاده از دستورالعمل فوق نمی‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر سومین گروهی که شامل استفاده از تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم نمی شوند را صاحبان مشاغلی عنوان کرد که برای آن ها فرم موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی قرار داده نشده است.

رستمی یادآور شد: مالیات آن دسته از صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع خود را ندارند، حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی امکان تقسیط دارد و پرداخت‌نکردن مالیات در موعد مقرر مشمول جریمه موضوع ماده (۱۹۰) قانون مالیات های مستقیم می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر یادآور شد: مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا استفاده از تسهیلات ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم عملکرد ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ماه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر