شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۵۹۸
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۷

فکرشهر: رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شهریه مدارس غیر دولتی و خاص باید در چارچوب قانون پرداخت شود و مدارس دولتی نیز فقط باید هزینه کتاب و بیمه را دریافت کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد قاسمی بیان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس از ۹ اردیبهشت شروع شده و در حال حاضر ثبت نام دانش‌آموزان بدو ورود پایه‌ها به مدرسه در حال انجام است.
 
وی افزود: برای ثبت نام دانش‌آموزان میان پایه نیاز به حضور اولیاء نیست و ثبت‌نام دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم نیز پس از پایان امتحانات و اعلام نتایج خواهد بود.
 
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش بوشهر تاکید کرد: مدارس ملزم به رعایت شیوه‌نامه وزارت در هنگام ثبت‌نام هستند که به مناطق ۱۸ گانه استان ارسال شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در کشور دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی داریم، اضافه کرد: مدارس غیر دولتی مدارسی هستند که خانواده‌ها با مراجعه به سامانه مشارکت‌ها می‌توانند اسم مدرسه را در جدول‌های مخصوص دیده و از مبلغ شهریه مصوب مطلع شده و براساس آن فرزند خود را ثبت‌نام و شهریه پرداخت کنند.
 
قاسمی ادامه داد: مدارس دولتی خاص مانند شاهد و استعداد‌های درخشان هم شهریه را فقط برای کلاس‌های فوق برنامه در چارجوب قانون دریافت می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: مدارسی هیئت امنایی، مدارس نمونه و دیگر مدارس دولتی همه در یک سطح بوده و هنگام ثبت نام حق دریافت هیچ وجهی جز برای کتاب و بیمه را ندارند که هزینه بیمه نیر تا تعیین قیمت جدید مانند پارسال ۳۰ هزار تومان است.
 
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گفت: پس از انجام فرایند ثبت‌نام در صورتی که اولیاء علاقه‌مند به مشارکت با مدارس باشند می‌توانند مبالغی را به صورت مشارکتی و خودجوش به مدارس پرداخت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر