جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۰۷
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۹

فکرشهر: بزرگترین واحد تولید آهک خاورمیانه به ظرفیت سالانه ۷۵ هزار تن با سرمایه‌گذاری بیش‌از هزار میلیارد تومان در شهرستان دشتی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در حاشیه مراسم افتتاح این طرح بیان کرد: این واحد تولیدی در سطح خاورمیانه بی نظیر و با ظرفیت سالانه ۷۵ هزار تن محصول زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

محسن کوشش‌تبار از سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان در این طرح خبر داد و افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی تامین شده و بقیه را دولت فراهم کرده است.
 
به گفته وی محصول این واحد تولید آهک اثر بسیار مطلوبی روی کالا‌های ایرانی در حوزه صنایع، رنگ‌سازی و افزایش کیفیت کالا‌ها دارد.

معاون وزیر کشور با تقدیر از تلاش‌های استاندار بوشهر گفت: توانمندی‌های بوشهر تازه شناخته می‌شود و هر روز شاهد افتتاح طرح‌های متنوعی در سطح این استان هستیم.

کوشش‌تبار تاکید کرد: کسانی که دنبال سرمایه‌گذاری اطمینان بخش هستند می‌توانند در بوشهر حضور پیدا کنند. زمینه سرمایه‌گذاری در سطح این استان فراهم است که می‌طلبد سرمایه‌گذاران از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.

استاندار بوشهر نیز با بیان این‌که در جنگ اقتصادی  بدون حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفق نخواهیم بود، گفت: با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی مدیران استان روزانه شاهد افتتاح طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی هستیم.

احمد محمدی‌زاده با تاکید بر این‌که زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سطح استان فراهم است، عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی در سطح استان وجود دارد که اگر به‌خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم شاهد کار‌های بزرگ خواهیم بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هم با بیان این‌که تمام محصول این واحد تولید آهک به کشور‌های هدف صادر می‌شود، گفت: آهک با توجه به برخورداری از ارزش افزوده بالا امکان کار و توسعه دارد و به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم این استان به‌شمار می‌رود.

مهدی صفوی با اشاره به اینکه استان بوشهر ۲ طرح آهک دیگر نیز دارد، افزود: برنامه استان تشکیل زنجیره آهک و حرکت به سمت تولید کاغذ از کربنات کلسیم و صنایع جانبی آن است تا به این صورت ضمن جلوگیری از واردات، برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ میلیون تن ذخایر و مزیت معدنی موجود در شهرستان دشتی و ضرورت ایجاد زنجیره‌ها و حلقه‌های مفقوده صنایع معدنی، عنوان کرد: استان بوشهر ظرفیت ایجاد چندین واحد آهک و زنجیره‌های آن را دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر