جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۹۵
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با وجود ابلاغ اساس‌نامه منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر و در حال تشکیل بودن هیات مدیره آن، اما نیاز است که زیرساخت‌های این منطقه متناسب با قابلیت و ظرفیت‌های اقتصادی آن توسعه یابد.

به گزارش فکرشهر از استانداری بوشهر، علی باستین در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ابلاغ اساس‌نامه منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر، افزود: با توجه به ضرورت این موضوع، با کمک دولت به استان بوشهر اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر مصوب شده که در گام اول این میزان اعتبار می‌تواند بخشی از نیاز‌های این منطقه را پوشش دهد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط نیاز است دستگاه‌های متولی در زمینه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به آمادگی قطری‌ها برای حضور در منطقه آزاد بوشهر و انجام سرمایه‌گذاری مشترک ادامه داد: با ارتقا سطح زیرساخت‌ها، روند سرمایه‌گذاری قطر در استان بوشهر تسریع می‌شود.

وی گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان ۱۱۱ مصوبه و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با ۲۶ شرکت بزرگ خصوصی، خصولتی و هلدینگ‌ها در سطح ملی و سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۷۶۰ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

باستین اضافه کرد: با توجه به استقبال شرکت‌های بزرگ ملی برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر در زمان حاضر نزدیک به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با شرکت‌های مختلف منعقد شده است.

وی عنوان کرد: همچنین کمیته راهبری تحقق این تفاهم‌نامه‌ها در استان تشکیل شده و قرار شده بخش عمده انجام این کار‌ها به فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی واگذار شود و افزون‌بر این برای هر بخش یک کارشناس معین در دفتر سرمایه‌گذاری برای رصد طرح‌ها و تفاهم‌نامه‌ها تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: سال گذشته ۹۶ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۸۷ هزار میلیارد تومان، ۵.۵ میلیارد دلار، ۱۵۷ میلیون یورو با ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی افتتاح شده است.

وی گفت: استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ از لحاظ سرمایه‌گذاری ریالی در طرح‌های افتتاحی دهه فجر رتبه دوم و از لحاظ سرمایه‌گذاری ارزی نیز جایگاه نخست کشور را از آن خود کرد.

باستین سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی در کارخانه فولاد و ایجاد یک هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم، آغاز عملیات اجرایی ۷ طرح در حوزه پتروشیمی و الحاق اراضی جدید به شهرک‌های صنعتی به ویژه در شهرک‌های صنعتی برازجان، بوشهر و جم را از جمله دستاورد‌های اقتصادی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین مجوز‌های لازم برای تاسیس ۱۰ ناحیه صنعتی روستایی جدید در استان، احیای واحد‌های راکد و نیمه تمام، افزایش ظرفیت اسمی واحدها، افتتاح طرح‌های اقتصادی، تکمیل طرح‌های مختلف زنجیره ارزش محصولات رقابتی و احیا واحد‌های تحت تملک شبکه بانکی از جمله دیگر برنامه‌های استان در بخش اقتصادی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر