چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۳۴
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به افتتاح چهار طرح زیست محیطی در این استان گفت: این طرح‌ها با ۱۲۷ میلیارد ریال و ۵۲۵ هزار یورو اعتبار ارزی با هدف مقابله با آلایندگی‌های زیست‌محیطی در عسلویه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرحمن مرادزاده در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: طرح‌های افتتاحی شامل کاهش آلودگی هوا، آب و صوت است که در زمینه محصور کردن صوت و به کیفیت سوختن فلرها کمک می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح استقرار چرخه گردش متان افزود: زمانی که واحد پتروشیمی اولفین دچار ‌مشکل و مجبور به سوختن گاز متان در فلرها می‌شود طرح استقرار چرخه گردش متان به‌عنوان سیستم خنک کننده وارد چرخه فعالیت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: بازیابی کاستیک پسماند همراه با پساب را از جمله این طرح های افتتاحی است و این طرح در کاهش آلودگی آب دریا نقش مهمی دارد.

مرادزاده با اشاره به طرح حذف کُک از طریق شبکه خطوط تزریق ذرات در محفظه احتراق کوره افزود: تمام این طرح‌ها با همت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشمندان جوان ایرانی ساخته شده است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته محیط زیست در خصوص کاهش آلودگی‌های پلاستیکی بیان کرد: در حفاظت از محیط زیست محیط‌بانان زیادی شهادت نائل آمده‌اند.

مرادزاده با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان علی کشاورز و شهید قلی بیرامی از محیط‌بانان استان بوشهر افزود: این ۲ محیط‌بان در سال ۱۳۸۱ در حفاظت از محیط زیست مورد حمله شکارچیان غیرمجاز قرار گرفتند و شهید شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر