سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۸۱
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود شهرداری‌های استان بوشهر حق کتابخانه‌های عمومی را پرداخت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حیدر راهب صبح شنبه در نشست با فرماندار کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان با وجود صنایع مختلف نفت، گاز و پتروشیمی از مناطق برخوردار کشور است که در عرصه کتابخانه‌ای دارای کمبودهایی در زمینه‌های زیرساختی و تجهیزات است.

وی افزود: استقبال از کتابخانه‌های عمومی و سالن‌های مطالعه در این شهرستان به ویژه در ایام امتحانات مدارس و کنکور مطلوب است اما این کتابخانه ها و سالن‌ها نیاز به تعمیرات و تجهیزات جدید از جمله صندلی‌های استاندارد، کمد امانت و تعویض و عایق کردن درب و پنجره‌ها دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه طبق ماده (۶) قانون نحوه تأسیس کتابخانه های عمومی، شهرداری‌ها باید نیم درصد از درآمد خود را به کتابخانه های عمومی اختصاص دهند، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری کنگان در زمینه حمایت از کتابخانه های عمومی این شهر و پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها، همکاری بهتر و بیشتری کند.

راهب، نگاه به دستگاه‌های فرهنگی در بین دستگاه‌ها اجرایی را نگاهی مهجور عنوان کرد و افزود: کتابخانه های عمومی نیاز به توجه ویژه و حمایت‌های مادی و معنوی مناسب فرماندار و دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه اولویت احداث کتابخانه‌ای در این شهرستان در دو روستای پرک و شیرینو است، افزود: نیاز است که در زمینه اهدا زمین و ساخت کتابخانه در این دو روستا، مساعدت لازم از سوی مسئولین محلی انجام گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با اشاره به فاصله زیاد ساختمان کتابخانه عمومی بندر سیراف از مرکز شهر و استقبال کم مردم از آن، پیشنهاد داد: جهت دسترسی آسان مردم به کتابخانه و سالن مطالعه، ساختمان این کتابخانه با یکی از ساختمان‌های دولتی یا عمومی واقع در مرکز شهر معاوضه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر