سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۸۶
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: در 24 ساعت گذشته فرد یا افرادی اقدام به آتش زدن مقبره دو امامزاده در شهرستان‌های دهلران و آبدانان به صورت هم زمان کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، این دو امامزاده که سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) که در فاصله 6 کیلومتری از هم قرار دارند، توسط این افراد مورد هتک حرمت قرار گرفته که این اقدام و نشر آن در فضای مجازی موجب خشم و مردمی نسبت به این اقدام موهن و داعش‌گونه افراد مسبب در استان ایلام شده است.

تجمع مردم شهرستان آبدانان در محکومیت این اقدام در صبح امروز، صدور بیانیه‌ها و اظهارنظر شخصیت‌ها و مقامات و آحاد مردم در محکومیت این اقدام فضای استان ایلام را در بر گرفته و شهروندان ایلامی خواهان برخورد با بانیان چنین اقدامی شده‌اند.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه دهلران با حضور میدانی در محل حادثه این اقدام را محکوم و اظهار داشت: این دو امامزاده در شهرستان‌های دهلران و آبدانان سال‌های متمادی مورد احترام مردم بوده و جایگاه بالایی نزد مردم دارند.

وی افزود: خبر دردناک حرکت غیرانسانی و غیردینی آتش زدن 2 امامزاده در دهلران و آبدانان موجب تاسف مردم و مسئولان شده است.

امام جمعه دهلران با بیان اینکه مردم انقلابی استان همیشه در صحنه هستند و هرگز اجازه چنین حرکاتی را نخواهند داد، خاطرنشان کرد: از دستگاه قضایی و امنیتی انتظار داریم عوامل این اقدام ضددینی را شناسایی و مجازات کند.

بهزاد علیزاده، نماینده مردم شهرستان‌های آبدانان، دهلران، بدره و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی، اظهار داشت: اهانت و آتش زدن بقاع متبرکه امامزاده سید یوسف (ع) و سید حبییب (ع) و کتاب مقدس قرآن باعث جریحه‌دار شدن احساسات همه مردم به ویژه سادات جلیل القدر منطقه شده است.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام بی‌شرمانه از مسئولین ذی‌ربط خواهان پیگیری قاطعانه این امر شد و گفت: امیدواریم از این پس شاهد چنین حوادث ناگوار ، زشت و دور از انسانیت در منطقه نباشیم.

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این خصوص گفت: بقعه‌های مبارک سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) که در فاصله 6 کیلومتری از هم و در مسیر جاده مورموری - دهلران قرار دارند به طور همزمان طعمه حریق شدند.

وی ابراز کرد: ساعت هفت صبح روز گذشته این آتش‌سوزی توسط زائران مراجعه کننده به محل بقعه سید یوسف (ع) مشاهده و توسط نیروهای محلی و کارمندان شرکت نفت واقع در منطقه خاموش شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه درب این دو بقعه همیشه باز بوده است، ادامه داد: بر اساس مشاهدات در زمان وقوع حادثه درب این دو بقعه بسته بوده که باید ابعاد ماجرا با دقت بررسی شود.

روابط عمومی دادستانی ایلام، دادستانی مرکز استان نیز در خصوص هتک حرمت به بقاع متبرکه سید یوسف(ع) و سید حبیب(ع) اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مردم شهیدپرور و غیور استان ایلام می‌رساند، پیرو اطلاع واصل شده مبنی بر هتک حرمت بقاع متبرک سید یوسف(ع) واقع در حوزه قضایی شهرستان دهلران و سید حبیب(ع) واقع در حوزه قضایی شهرستان آبدانان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به دادستان شهرستان‌های آبدانان و دهلران و ضابطین خاص و عام قضایی دستورات و تاکیدات لازم جهت شناسایی عامل یا عاملین این عمل جنایتکارانه را صادر کرده است.

عبدالوهاب بخشنده با تاکید بر این که تحقیقات به صورت جدی برای شناسایی عامل یا عاملین این واقعه تلخ آغاز شده است، عنوان کرد: در این خصوص چند نفر مظنون شناسایی شده و پیگیری و رصد آنان در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام خاطرنشان کرد: شکی نیست این عمل وقیحانه و این توهین آشکار به باورهای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بی‌پاسخ نخواهد ماند و نقشه شوم دشمنان این آب و خاک در کم رنگ کردن باورهای دینی و مذهبی نقش بر آب می‌شود.

وی گفت: بی‌تردید توهین و بی حرمتی به مقدسات و باورهای دینی مردم جرمی آشکار و نابخشودنی است و دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی استان تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا عاملین این اقدام ننگین شناسایی، دستگیر و به اشد مجازات برسند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر