سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۹۰
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

فکرشهر: همزمان با روز جهانی صنایع دستی خانه کارآفرینی و بازارچه خیریه موسسه خیریه و عام المنفعه دارلااکرام در جوار روزبازار خیابان بهشت صادق بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر، مدیر مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام شعبه استان بوشهر روز شنبه در حاشیه این آیین در گفت‌و گو با ایرنا اظهار کرد: راه‌اندازی خانه کارآفرینی و بازارچه خیریه بوشهر همزمان با روز جهانی صنایع دستی نشان از اهمیت کارآفرینی در ایجاد اشتغال پایدار و بهبود کیفیت زندگی آحاد جامعه، بویژه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی است.

غلامحسین کروبی افزود: نخستین خانه کارآفرینی بوشهر در قالب بازارچه خیریه به صورت حضوری و الکترونیکی و در ارتباط با ۲۳ شعبه در ۱۸ استان کشور محصولات صنایع دستی و مشاغل خانگی مادران دانا و دانش آموزان توانمند را به جامعه هدف عرضه می‌کند.

مدیر مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام شعبه استان بوشهر تصریح کرد: این خانه با بکارگیری مربیان برجسته و مورد تأیید اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در رشته های مختلف، آموزش صنایع دستی را به جامعه ارائه می کند که یکی از این دوره ها، آموزش صنایع دستی در رشته صدف سازی ویژه بانوان است که در قالب تفاهمنامه با مرکز اقیانوس شناسی شعبه استان بوشهر اجرایی می‌شود.

کروبی اضافه کرد: آموزش تولید عبای پشم شتری و دستباف با رویکرد صادرات آن به کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر برنامه‌های خانه کارآفرینی بوشهر با هدف حمایت از بانوان خانه دار و بویژه سرپرست خانوار و اعضای دارالاکرام است.

وی افزود: این بازارچه به واسطه ارتباط با ۱۵۰ شهر در ۱۸ استان کشور قادر است تا محصولات تولیدی را به شمار قابل توجهی به جامعه بازار هدف عرضه کند.

کروبی گفت: خانه کارآفرینی و بازارچه خیریه در بوشهر از نوبت صبح از ۹ تا ۱۳ و در نوبت عصر از ۱۸ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر