سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۹۹
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از هزینه سه میلیارد ریالی برای کودکان زیر پنج سال و مادران باردار مبتلا به سوءتغذیه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عباس آدمیت‌نسب ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت ایمنی غذا، اظهار داشت: به منظور بهبود وضع تغذیه کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه در خانوارهای نیازمند، شبکه بهداشت و درمان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد برکت، برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال و مادران باردار نیازمند در دست اجرا دارد.

وی گفت: شناسایی کودکان و مادران باردار مبتلا به سوءتغذیه توسط بهورزان خانه‌های بهداشت و مراقبین سلامت پایگاه‌های سلامت انجام و به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می‌شوند که پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی، افراد مبتلا به سو تغذیه تحت پوشش برنامه حمایتی قرار گرفته و مداخله‌های لازم برای بهبود وضعیت تغذیه‌ای آنها انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۳ کودک و مادر باردار دارای سو تغذیه نیازمند از خدمات طرح حمایتی بهره مند شده‌اند، ادامه داد: در همین مدت به منظور رفع سوءتغذیه و تهیه سبد غذایی برای ۶۹ کودک و ۸۴ مادر باردار نیازمند مبلغ ۳ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال هزینه شده است.

وی عنوان کرد: بررسی گزارش عملکرد این برنامه در سال ۱۴۰۱، بیانگر بهبودی ۵۲ درصدی کودکان مبتلا به سو تغذیه و روند وزن‌گیری ۱۰۰ درصد مادران باردار بوده است.

آدمیت‌نسب با بیان اینکه سه درصد کودکان زیر پنج سال شهرستان دیر مبتلا به سو تغذیه شدید هستند، افزود: مشکلات تغذیه‌ای باعث اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی و افت تحصیلی شده که آثار نامطلوبی به جامعه وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: امسال نیز تعداد بیشتری از کودکان و مادران باردار دارای سوءتغذیه تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند و به ترتیب به ۱۰۱ و ۹۲ نفر افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر