سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۸۰۵
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: تاکنون برای هزار و ۷۰۰ نفر پروانه تولید محصولات صنایع دستی در استان بوشهر صادر شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، خلیل رازه صبح شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را تولید انواع محصولات در این عرصه دانست و اظهار داشت: این استان در هشت رشته تولید محصولات صنایع دستی بومی فعالیت می‌کند.

وی رشته‌های صنایع دستی بومی استان بوشهر را حصیربافی، گلیم‌بافی، محصولات صنایع دستی دریایی و ساحلی، عبابافی، نخ‌ریسی، لنج‌سازی، ساخت دمام و دیگر محصولات دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون برای هزار و ۷۰۰ نفر پروانه تولید محصولات صنایع دستی در استان بوشهر صادر شده است.

ارتقای کیفیت محصولات

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به تدوین برنامه ویژه هفته صنایع دستی تا ۲۶ خرداد ماه بیان کرد: در این هفته ۳ تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر منعقد شده است.

رازه با اشاره به آموزش، تولید محصولات و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن صنعتگران دستی در انعقاد تفاهم‌نامه‌های یاد شده اضافه کرد: در زمینه رونق کسب و کار و ارتقای کیفیت محصولات صنایع دستی و معرفی آنها اقدامات مهمی در هفته صنایع دستی انجام می‌شود.

افتتاح ۳ کارگاه

وی از افتتاح ۳ کارگاه تولید محصولات صنایع دستی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: کارگاه و واحدهای تولیدی گلیم‌بافی، عبابافی و احجام چوبی در این هفته در شهرستان‌های بوشهر و دشتی افتتاح می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر به میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها پرداخت و گفت: در اجرای طرح‌های تولید محصولات صنایع دستی در استان که زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر فراهم کرده افزون بر ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

رازه از افتتاح ۲ نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی در بوشهر و جم خبر داد و خاطر نشان کرد: ۲ نمایشگاه با حدود ۵۰ غرفه فروش و معرفی محصولات صنایع دستی استان در شهرهای بوشهر و جم با مشارکت نیروگاه اتمی بوشهر و مجتمع گاز پارس جنوبی افتتاح می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر