سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۸۱۷
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: محسن مهدیان در یادداشتی تحت عنوان «این روزهای حجاب در مظان ده اتهام» در روزنامه همشهری وابسته به شهرداری تهران نوشت:  یکم. اخیرا در برخی رسانه ها با حالت تمسخر نوشته‌اند که دوربین‌های هوشمند فراجا تبدیل شده است به گوشی‌های موبایل. 

از روز اول دلسوزان گفتند که فراجا چنین دوربین‌های در سطح شهر خاصه شهرستان‌ها ندارد...

دوم. اخیرا یک سلبریتی به دلیل کشف حجاب به دادگاه احضار و بعد هم به یک و نیم میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است. آن بازیگر هم در صفحه شخصی خود نوشت که از مردم و از هیچ کس عذرخواهی نمی‌کنم. 

پیشتر دلسوزان گفتند که این میزان جریمه بازدارنده نیست و وهن دستگاه قضایی است...

سوم. لایحه عفاف و حجاب مدتی بین قوای مختلف سرگردان و کسی حاضر نشد ضعف های این لایحه را گردن بگیرد.
بسیاری از دلسوزان گفتند که این لایحه به جهات مختلف ناقص است و بدتر اینکه حواله دادن ماموریت عدلیه و نظمیه به دستگاه های اجرایی و خدماتی خطاست.  

بگذریم که حرف بسیار است؛ 
اما هر تدبیری داریم مراقب باشیم در مظان اتهام در افکار عمومی قرار نگیریم. اتهاماتی از ایندست:

یکم. مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که مسوولین اهتمام لازم برای اجرای قانون را ندارند و به یکدیگر حواله می دهند. 

دوم. مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که بعد از حوادث سال گذشته قهریه در اجرای قانون دچار انفعال و سردرگمی‌اند. 

سوم. مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که در اجرای قانون گرفتار تبعیض هستیم و صدای مان مقابل ضعفا بلند و مقابل قانون‌شکنی دانه‌درشت‌های سلبریتی اهل کرنشیم. 

چهارم. مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که خدای نکرده بخاطر ایام انتخابات و قدرت و رای، از اهتمام بر اجرای ضرورت دین و قانون کشور کوتاه آمده‌اید.

پنجم. مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که حرف حق کار فرهنگی، پوششی برای فرار از ماموریت‌های سلبی شده است. 

ششم. مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که بجز رهبرانقلاب که صریح و روشن درباره حجاب موضع عقلانی و شرعی گرفته است، بقیه مسئولین حاضر نیستند هزینه دهند. 

هفتم. مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که مسئولین کشور هنوز متوجه نشدند که مساله حجاب فراتر از پوشش است و امروز مساله اصلی دشمن در عرض "تجزیه کشور" و "تحریم سفره های اقتصادی مردم" است و اقدامی امنیتی است نه صرفا فرهنگی.

هشتم. مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که اعتراض مردم متدین شهر و گلایه های آنها از تساهل و تسامح مقابل قانون‌شکنان برای‌تان بی‌اهمیت است.

نهم. مراقبت کنید در مظان این اتهام قرار نگیرید که در مواجهه با قانون شکنی فرق سه عنوان "کشف حجاب" و "جریحه‌دار کردن احساسات عمومی" و بدتر از همه "تکمیل نقشه امنیتی دشمن" فرق قائل نیستید. گناه سیاسی همان گناه شرعی نیست. 

دهم. در نهایت اینکه هر کار می کنید مراقبت کنید انقلاب را در مظان این اتهام قرار ندهید که اهتمام بر حجاب آنچنان هم ضرورت و موضوع مهمی نبوده که سالها بر آن هزینه دادیم...رحم کنید بر نسل‌های جدید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر