دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۷۷۱
دوشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: رئیس حراست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: میزان بیکاری افرادی که آموزش های مهارتی فنی و حرفه‌ای را فراگرفته اند، بسیار کم و این ظرفیتی مهم برای کشور است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدجواد جامه بزرگی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: این سازمان در توسعه و تثبیت، ایجاد و ارتقای سطح اشتغال کشور پیشتاز و نقشی بی بدیلی دارد.

وی ادامه داد: برهمین اساس امیدواریم با قول مساعد و تعامل و همکاری مسئولان دولت و مجلس، گام‌های موثری در راستای تقویت مهارت آموزی و کاهش نرخ بیکاری برداشته شود.

جامه بزرگی با تاکید براینکه آموزش رکنی مهم در ایجاد تخصص لازم برای نیروهای بومی است، اظهار کرد: اجرای مهارت‌های نوین و به روز، با توجه به نیازسنجی استان‌ها، در این سازمان هدفگذاری شده است و این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم، مقرر شده در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تحول انقلابی و جهادگونه ایجاد شود که این تحول گرایی بر مبنای ارتقای آموزش و مهارت بر اساس کیفیت است.

رئیس حراست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه به مدرک کاغذی بیشتر از مدرک مهارتی و حرفه ای اهمیت داده می شود، اظهار کرد: برای رسیدن به تحول جدی در رونق تولید باید آموزش‌ها در جامعه به سمت مهارت محوری سوق داده شوند و افراد کار آزموده استانداردهای تولیدی را ارتقا دهند.

جامه بزرگی با اشاره به اینکه استان بوشهر در بحث مهارت آموزی عملکرد خوبی داشته است افزود: ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال در این استان وجود دارد که باید با برنامه ریزی منسجم مهارتی و برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیاز هر منطقه زمینه اشتغال جوانان  این استان را محیا کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز با اشاره به ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای در این استان گفت: اهتمام به مهارت‌آموزی و توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای توسعه این استان است که از این طریق می‌توان نقش بسزایی در کمک به حوزه‌های مختلف ازجمله قتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کرد.

عبدالمجید دراهکی مهارت آموزی را یکی از مهمترین مولفه های کشور های در حال توسعه و پیشرفت دانست و ادامه داد: در کشورهای پیشرفته و توسعه‌ یافته مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از آغاز تحصیلات ابتدایی تا پایان مقاطع دانشگاهی در کنار آموزش علمی و نظری استقرار دارد و زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور شده و باید این رویه در کشور ما نیز اجرایی شود.
وی ارتقای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر را زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کارآفرینی دانست و اظهار کرد: اثربخشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کلید کارآفرینی و عامل اصلی حل مشکل بیکاری در جامعه است.

دراهکی با اشاره به توانمندی بالای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در راستای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای اظهار داشت:  با وجود کارگاه‌های آموزشی مجهز در این  استان و وجود مربیان مجرب، مراکز آموزش فنی و حرفه ای آمادگی دارند تا با  آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به جوانان جویای کار نیروهای ماهری را تربیت و  به بازار کار معرفی کنند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: این مهارت‌ها به طور مستقیم در اشتغال، اقتصاد و بازار کار نقشی مهم دارند که مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای تمامی تلاش خود را در راستای ترویج آموزش‌های مهارتی در بین اقشار مختلف جامعه به کار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر