چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۹۳۵
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جشنواره تولیدات رسانه‌ای با محوریت شهیدان علیرضا ماهینی و حسین صافی به ترتیب به عنوان شهدای شاخص فرهنگی و دانش آموز این استان برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمود حقدوست روز چهارشنبه در نشست هماهنگی جشنواره تولیدات رسانه‌ای کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر افزود: این جشنواره در راستای معرفی و تبیین ویژگی‌های این ۲ شهید به عنوان نماد و الگوی فرهنگیان و دانش آموزان برگزار خواهدشد.

وی یادآور شد: جشنواره تولیدات رسانه‌ای شهدای شاخص کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر در محورهای خوانش شعر و دلنوشته در قالب فیلم، موشن گرافی، کلیپ، روایتگری و خاطره‌ گویی ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان سراسر استان بوشهر طراحی شده است.

حقدوست ادامه داد: محورهای خوانش شعر و دلنوشته برای همه دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی، موشن گرافی و کلیپ ویژه دانش‌آموزان دوره تحصیلی متوسطه اول و روایتگری و خاطره‌ گویی ویژه دانش‌آموزان دوره تحصیلی متوسطه دوم است.

وی تاکید کرد: فرهنگیان پیشکسوت و شاغل در همه محورهای جشنواره می‌توانند شرکت کنند.

حقدوست اضافه کرد: آثار علاقه‌مندان باید حداکثر تا ۲۰ ازدیبهشت از طریق شبکه شاد ارسال شود.

وی یادآور شد: همزمان با برگزاری کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر در روز سوم خرداد آثار برتر جشنواره تولیدات رسانه ای نیز معرفی و تجلیل می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: در استقبال از نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر جشنواره استانی ادبی، هنری با عنوان "دو بال سپید فرشته‌ها" ویژه کودکان و نوجوانان بوشهری در ۲ محور آثار ادبی و هنری برگزار می‌شود.

سمیه رسولی افزود: تبیین جایگاه منزلت و مقام شهید، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، از مهمترین هدف‌های برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: بخش هنری شامل نقاشی و خوشنویسی و بخش ادبی شامل شعر کلاسیک و نو و داستان کوتاه است.

رسولی یادآور شد: همه کودکان و نوجوان ۶ تا ۱۸ سال بوشهری می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و هر فرد می‌تواند با ارائه یک اثر تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت در هر ۲ بخش‌ ادبی و هنری شرکت کند.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان در بخش ادبی می‌توانند آثار خود را به نشانی https://boushehr.kpf.ir/adabi و در بخش هنری به نشانی https://boushehr.kpf.ir/honari ارسال کنند.

در نخستین کنگره شهدای  فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر که قرار است بزودی برگزار شود معلم شهید علیرضا ماهینی از بوشهر به عنوان سردار جنگ‌های نامنظم و همرزم شهید چمران و محصل شهید حسین صافی از روستای دره‌بان شهرستان جم به عنوان کوچکترین شهید استان به عنوان شهدای شاخص انتخاب شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر