جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۳۵۸
دوشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

فکرشهر: هواشناسی بوشهر از ادامه وزش باد‌های شمالی خبر داد و از دریانوردان خواست مراقب باشند تا دچار حادثه نشوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وزش متناوب باد‌های شمالی تا روز چهارشنبه بر روی دریا و در سطح استان است، بنابراین در این مدت ارتفاع موج دریا در برخی ساعت‌ها گاهی تا بیش از دو متر افزایش می‌یابد.
 
حسین مستانه به دریانوردان هشدار داد با توجه به افزایش ارتفاع موج در صورت امکان به دریا نروند و اگر به دریا رفتند مسائل ایمنی را رعایت کنند تا دچار حادثه نشوند.
 
وی عنوان کرد: در این مدت وقوع گردوخاک محلی و همچنین نفوذ گردوغبار فرا منطقه‌ای به استان دور از انتظار نیست.
 
این کارشناس هواشناسی بوشهر جهت وزش باد را بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۴۰ کیلومتر درساعت و بر روی دریا و سواحل در برخی از ساعت‌ها ۱۶ تا ۴۶ گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.
 
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر، امروز در سواحل و فراساحل جنوبی و مرکزی ۱۵۰ تا ۲۱۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر و فردا به‌تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.
 
به گفته مستانه، فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۷:۳۰ دقیقه بامداد، جزر دریا ساعت ۱۵:۳۶ و مد دوم ساعت ۲۱:۲۲ دقیقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر