دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۱۱۸
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهرگفت: در شهرستان بوشهراز ۶ شناگاه فعال در پارک باسیدون، دانشجو، پلاژ بانوان، جفره، پارک لیان و بندرگاه به طور مداوم استفاده می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، صادق پورسالم افزود: این شناگاه‌ها توسط اداره حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت هرماه نمونه برداری می‌شود تا وضعیت بهداشتی آب‌های آن بررسی شود.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها در ماه‌های اخیر نشان داده است هم اکنون شناگاه‌های پارک باسیدون (tv)، و شناگاه جفره بحرانی است و مردم نباید در آن شنا کنند که آلودگی آن‌ها با نصب پرچم و تابلو هم مشخص شده است.

پورسالم ادامه داد: آلودگی این دو شناگاه در اثر ورود فاضلاب‌های انسانی در چهار محل و محله جفره بوشهر است که در جوی آب‌های سطحی رهاسازی و به دریا راه می‌یابد که با تکمیل و اتصال شبکه کامل فاضلاب آلودگی آن‌ها برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه شناگاه‌های بندرگاه و پارک لیان آلوده نیستندو مردم می‌توانند از آن استفاده کنندگفت: همچنین طبق آزمایشی که اخیرا" انجام شده پلاژ با نوان در کنار پارک دانشجو پاکسازی شده و قابل استفاده است در شناگاه ریشهر هم وضعیت بحرانی نیست، اما شکننده است که امید داریم با احداث شبکه فاضلاب در این منطقه از محلات جنوبی، شناگاه ریشهر هم شرایط مناسبی پیدا کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر