يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۶۰۲
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: روستای تنگ خوش در بخش آبدان شهرستان دیر با مشکلات فراوانی روبرو است که انتظار می‌رود مسئولان نگاه ویژه‌تری برای رفع این مشکلات و تامین خواسته‌های اهالی داشته باشند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، «تنگ خوش» یکی از روستاهای تاریخی استان بوشهر با قدمتی بیش از ۲۰۰ ساله است که از زیباترین نقاط گردشگری استان بوشهر به شمار می‌آید.

حکایت‌های متواتری از فرهنگ و اصالت مردمان این روستا بر سر زبان‌ها جاری و ساری است؛ طبیعت فریبنده‌اش در میان دو کوه جلوه‌ای ویژه به خود گرفته و به سبب دارا بودن نخل‌های سر به فلک کشیده و چشمه آب گرم معدنی‌اش که خود حدیث مفصلی دارد به اهمیت آن دوچندان افزوده است.

وجود چشمه آب گرم روستای تنگ خوش با خاصیت درمانی، فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری، اما از این ظرفیت تاکنون به دلیل عدم همراهی مسئولان و کم توجهی آنها به صنعت گردشگری روستاهای استان به درستی استفاده نشده است و بخش درمانی این چشمه زیبای خدادادی همچنان مغفول مانده است.

روستای تنگ خوش با ۳۱ خانوار در قالب ۱۵۰ نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان دیر است و شغل اصلی مردم دامداری و کشاورزی است که نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی دارد.

روستای تنگ خوش با مشکلات فراوانی روبرو است که با وجود اینکه اقداماتی صورت گرفته ولی هنوز مردم با مشکل روبرو هستند و انتظار می‌رود مسئولان نگاه ویژه‌تری برای رفع این مشکلات و تأمین خواسته‌های اهالی داشته باشند.

به مناسبت روز روستا و عشایر، مراسمی با حضور مسئولان در روستای تنگ خوش برگزار شد و در این مراسم مسائل و مشکلات روستا مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان وعده داده‌اند که با تلاش و پیگیری لازم این مسائل رفع خواهد شد.

مشکلات روستا از راه و آب تا بهداشت

رئیس شورای اسلامی روستای تنگ خوش بخش آبدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مشکلات روستا اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان عزمی جدی برای رفع مشکلات این روستا داشته باشند.

عباس سلیمی افزود: روستای تنگ خوش دارای مشکلات فراوانی از جمله بازسازی چشمه روستا، مشکلات راه، بهداشت و مشکلات بی آبی، اشتغال جوانان روستا و طرح هادی روستای که قریب به چهار سال است متوقف شده پرداخت و خواستار توجه ویژه مسئولان شد.

وی ادامه داد: انتظار داریم که مسئولان به وعده‌های خود برای رفع مشکلات روستای تنگ خوش عمل کنند تا شاهد تکرار این مسائل نباشیم.

لزوم رفع مشکلات تنگ‌خوش

حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه آبدان عصر دوشنبه در حاشیه مراسم روز روستا و عشایر در روستای تنگ خوش بخش آبدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این برنامه بهانه بسیار خوبی است که مسئولان در کنار مردم حضور پیدا کنند و از خدماتی که این دولت از روزی که سرکار کار آمده بسیاری از مشکلات اساسی مردم راحل کرده است.

امام جمعه آبدان با اشاره به اینکه فرهنگ به عنوان زیربنای همه ابعاد مختلف فردی و اجتماعی به شمار می‌رود افزود: اگر در اقتصاد پیشرفت کنیم باید فرهنگ اقتصاد درست شود و فرهنگ اقتصادی ما باید مقاومتی شود و همان کاری که مردم با صفای روستا دارند انجام می‌دهند از جمله لبنیات و گوشت مورد نیاز خودشان را تأمین می‌کنند که این اقتصاد مقاومتی است.

کارگر خاطر نشان کرد: اصالت روستاها باید حفظ شود و مسئولان باید در زمینه اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

امام جمعه آبدان به مسئله خدمتگزاری به مردم تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین کارهایی که به فرهنگ ما کمک می‌کند و مهمترین کارهایی که امید و باورهای ما را تقویت می‌کند مساله خدمتگزاری است و ما امروزه شاهد حضور مسئولان در کنار مردم روستاها هستیم که این یکی از بزرگترین دستاوردها برای انقلاب اسلامی ایران است.

کارگر در پایان تصریح کرد: مردم در انقلاب اسلامی خودشان کدخدای خودشان را انتخاب می‌کنند و خودشان با برگه‌های رأی کدخدا انتخاب می‌کنند و کدخداها می‌نشینند مشورت می‌کنند و دهیاران کمک می‌کنند و زیرساخت‌ها آماده می‌شود.

عزم جدی برای توسعه تنگ‌خوش

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان دیر نیز گفت: روستای تنگ خوش یکی از روستاهای مهم بخش آبدان به شمار می‌رود.

مصطفی فخرایی افزود: توسعه و تقویت زیرساخت‌های عمرانی در روستاهای شهرستان شتاب بیشتری گرفته است.

وی ادامه داد: روستای تنگ خوش دارای مشکلاتی است و با همت فرماندار شهرستان و بخشدار آبدان و مسئولان این مشکلات برطرف می‌شود.

تنگ‌خوش رونق می‌گیرد

بخشدار آبدان گفت: در بخش آبدان با داشتن ۳۱ روستا با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکلات به کار بسته ایم.

ابراهیم درویشی یادآور شد: آنچه دوام و موجب بقاع و انقلاب است همت و تلاش دولتمردان است. با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توجه دولتمردان به روستاها و عشایر هستیم.

بخشدار آبدان افزود: در دولت سیزدهم با رویکردی که ریاست جمهور، استاندار بوشهر و فرماندار شهرستان دیر دارند روستاها از رونق خوبی برخوردار شدند اما مسائل و مشکلاتی هست که نیاز به همت و تلاش و اراده مسئولان دارد.

درویشی افزود: زیر سازی و زیر ساخت‌های روستاها در ابعاد راه، آب، برق و اشتغال وجود دارد که نیازمند توجه و عنایت مسئولان دارد.

بخشدار آبدان ضمن تقدیر از توجه استاندار بوشهر و فرماندار شهرستان خاطر نشان کرد: با تعامل و همدلی و وحدت که رمز پیروزی انقلاب اسلامی است توسعه همه جانبه روستاها را فراهم سازیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر