جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۷۳۴
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: معاون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بهسازی معابر بافت تاریخی بندر بوشهر و احیای آنها موجب ترغیب مالکان خصوصی برای مشارکت در مرمت و بهسازی بناهای تاریخی این بافت شده و رونق گردشگری در پی داشته است.

به گزارش فکرشهر، نصرالله ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: قرار است بناهای در مالکیت بخش خصوصی پس از مرمت و بهسازی تبدیل به واحدها گردشگری مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مراکز پذیرایی شود که این امر افزایش سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی، ایجاد کسب و کار و اشتغال و سرمایه گذاری را به دنبال دارد و در نهایت موجب رشد و توسعه گردشگری پایدار در بندر بوشهر می‌شود.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر با ۳۸ هکتار مساحت بیش از ۴۰۰ بنای با ارزش تاریخی را در خود جای داده است، اعلام کرد: در زمان حاضر پروژه محور تاریخی فرهنگی در محله کوتی و شنبدی در دست اجرا است که در قالب آن بهسازی معابر و ساماندهی و استحکام بخشی بناهای با ارزش تاریخی در این محور انجام می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: اجرای این پروژه بیش از ۲۰ هزار متر مربع در بر گرفته است اما رو به توسعه است و در صورت تامین اعتبار در سال جاری، بهسازی چهار محله بافت تاریخی بوشهر شامل محله‌های بهبهانی، دهدشتی، شبندی و کوتی نیز کلید می‌خورد.

ابراهیمی گفت: فاز نخست بهسازی گذر مسجد شیخ سعدون تا درمانگاه فدک که به عنوان محور گردشگری تعریف شده است تا پایان مهر ماه به انجام می‌رسد و فاز دوم آن را در سال جاری اجرا خواهد شد.

 وی با بیان اینکه بهسازی فاز نخست این محور با حدود ۱۰ میلیارد تومان اجرا شده است گفت: این  محور ارزشمند، پرتردد و گردشگری است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: مسجد جمعه در محله شنبدی از مساجد قدیمی و فاخر از نظر معماری است که احیا و در در هفته دولت امسال افتتاح شد و مسجد آل عصفور از دیگر بناهای تاریخی احیا شده بود که قرار است به عنوان یک مرکز فرهنگی مورد استفاده عموم قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر