دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۶۱۵
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: بر اساس آمار و شواهد موجود، ۲۵ درصد از جمعیت شهرستان در مهرماه با علائم بیماری‌های تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، ماریا خویشدوست روز دوشنبه ۲ آبان در کمیته مقابله با بیماری‌های تنفسی شهرستان دشتستان اظهار کرد: روند بستری بیماران با علائم حاد تنفسی بخصوص در گروه سنی کودکان در هفته اخیر رو به افزایش است.

وی در نشست مسئولین و مدیران مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی شهرستان اضافه کرد: باید با بسیج مراکز درمانی بخش خصوصی، دولتی و اجرای مصوبات و دستورات این نشست بتوانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم و رضایت‌مندی مردم را داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: طبق نتایج آزمایش‌هایی که از نمونه‌های افرادی که علائم بیماری‌های تنفسی داشته‌اند، می‌توانیم بگوییم که از ۴۶۱ مورد آزمایش کوویدی که انجام‌گرفته فقط ۱۶ مورد مثبت بوده است و ما الان بحران کرونا را اعلام نخواهیم کرد، بلکه دچار بیماری‌های حاد تنفسی هستیم.

خویشدوست تصریح کرد: با همکاری واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان و درمانگاه‌های بخش خصوصی و دولتی شهرستان برنامه زمان‌بندی برای این مراکز انجام‌شده است و از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌خواهیم که در اطلاع‌رسانی و انتشار این برنامه به ما کمک کنند تا بار مراجعات بیماران سرپایی بر روی بیمارستان‌ها برداشته شود.

استفاده از ماسک به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است

وی تأکید کرد: واکسیناسیون کووید ۱۹ توانست ما را از بحران بیماری کرونا نجات دهد، ولی باید این نکته مهم را به یاد داشته باشیم که دوره مصونیت واکسن کرونا بعد از ۴ تا ۶ ماه تمام می‌شود و قبل از وارد شدن به زمستان و اوج بیماری‌های تنفسی (به‌خصوص کرونا) برای تزریق واکسن‌های یادآور باید اقدام کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: بارها گفته‌ایم در شرایط بحرانی بهترین راهکار رعایت ضوابط بهداشتی یعنی استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها و فاصل اجتماعی است.

خویشدوست بیان کرد: با توجه به اینکه درصد استفاده از ماسک در مردم و ادارات دولتی به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است، تمامی مدیران مدارس، دستگاه‌های اجرایی و همچنین بخشداران در مناطق خود باید بر استفاده از ماسک جهت کنترل بیماری‌های تنفسی اقدام جدی داشته باشند و نظارت‌های خود را تشدید نمایند.

این مقام مسئول عنوان کرد: آمارهای واکسیناسیون نشان می‌دهد که تزریق واکسیناسیون دانش آموزان ۵ تا ۱۸ سال در حدود ۴۰ درصد است که در این خصوص باید اهتمام بیشتری انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تأکید کرد: بیماری‌های حاد تنفسی ویروسی می‌باشند و متأسفانه مردم از پزشکان درخواست تجویز آنتی‌بیوتیک دارند، درحالی‌که تجویز آنتی‌بیوتیک فقط به تشخیص پزشک باید انجام شود و از مسئولین بخش‌ها می‌خواهیم با اطلاع‌رسانی این مطلب در تریبون‌های خود، در آگاه‌سازی و اقناع مردم به ما کمک نمایند.

شیوع بیماری‌های حاد تنفسی در بین کودکان دشتستان

سرپرست بیمارستان شهید گنجی برازجان نیز گفت: با شیوع بیماری‌های حاد تنفسی علاوه بر بزرگ‌سالان، متأسفانه کودکان نیز درگیر شده‌اند و روند بستری‌ها در کودکان افزایش داشته است.

دکتر امین آزاد فر اضافه کرد: بیمارستانی که با ۱۶۰ تخت شروع به کار کرده بود، در بحران بیماری‌های اخیر به ۲۸۰ تخت افزایش یافته است و تمام تلاش ما این است که بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تجهیز و افزایش تخت در بخش اورژانس بیماران حاد تنفسی و بخش‌های اطفال (۱۰۰ تخت بستری اطفال) را داشته‌ایم و با توجه به اینکه فضای بیمارستان ظرفیت خاصی دارد، ما تمام سعی و تلاش خود را کرده‌ایم که حداکثر استفاده را از فضای کنونی بیمارستان برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوب به مردم داشته باشیم.

سرپرست بیمارستان مهر برازجان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه بیمارستان مهر برازجان فقط دارای ۴۶ تخت است در شرایط پاندمی بیماری حاد تنفسی؛ ۲۰ تخت را برای اطفال تجهیز و اختصاص داده‌ایم.

دکتر سید حمید سیاسی نژاد گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و تأکید ما این است که با توجه به اینکه بیشتر درگیرها در کودکان به‌خصوص کودکان سنین مدرسه است، نظارت بر مدارس، استفاده از ماسک و جداسازی دانش آموزان علامت‌دار باید جدی گرفته شود تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر