جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس دادگستری شهرستان گناوه گفت: بیشترین پرونده های تشکیل شده دراین مرجع قضایی مربوط به موضوعات ملکی است.\n\nبه گزارش فکرشهر، داریوش قاسمی زاده افزود: به لحاظ ارزش املاک در گناوه که با قیمت های بسیار سنگین معامله می شود، یکی از مشکلات پرونده های تشکیل شده معاملات با اسناد عادی و یا دست نویس تنظیم شده درمنازل و بنگاهها است که بیشتر غیرحقوقی هستند و باعث شده هم مشکلات عدیده ای برای طرفین دعوی بوجود آورد و هم باعث افزایش پرونده ها دردستگاه قضایی شود.
کد خبر: ۱۲۶۸۱
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱

فکرشهر: رییس دادگستری شهرستان گناوه گفت: بیشترین پرونده های تشکیل شده دراین مرجع قضایی مربوط به موضوعات ملکی است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، داریوش قاسمی زاده افزود: به لحاظ ارزش املاک در گناوه که با قیمت های بسیار سنگین معامله می شود، یکی از مشکلات پرونده های تشکیل شده معاملات با اسناد عادی و یا دست نویس تنظیم شده درمنازل و بنگاهها است که بیشتر غیرحقوقی هستند و باعث شده هم مشکلات عدیده ای برای طرفین دعوی بوجود آورد و هم باعث افزایش پرونده ها دردستگاه قضایی شود.

\n\n

وی اضافه کرد: با توجه به این که دفاتر اسناد رسمی در شهرستان وجود دارد و قانون ثبت مقرر کرده درهرشهرستانی که اداره ثبت اسناد واملاک دایرشده، همه معاملات درزمینه اموال غیرمنقول، شرکت نامه و هبه نامه باید ه بصورت رسمی انجام شود، ضرورت انجام معاملات دراین دفاتر بجد باید مورد توجه قرار گیرد.

\n\n

وی از کسانی که قصد معامله املاک دارند خواست به این مهم توجه کنند تا کمتر با چالش های قانونی مواجه شوند.

\n\n

رییس دادگستری گناوه یکی دیگر از بیشترین پرونده های تشکیل شده را مربوط به بنگاهها و نمایشگاه های اتومبیل دراین شهرستان عنوان کرد و گفت: دراین مکان ها فک پلاک خودروهای معامله شده درفرصت کوتاه مدت انجام نمی شود واین امر باعث مشکلات برای خریدار و فروشنده و مراجع قضایی شده که به تبع آن می تواند سبب توقیف خودرو در اقصی نقاط کشور شود.

\n\n

وی اضافه کرد: فک پلاک نشدن درمهلت کوتاه مدت، ممکن است باعث تخلفات مکرر راهنمایی و رانندگی شود که این امرهم باعث بطلان گواهینامه، نمره منفی و هم مشکلات قضایی خواهدشد.

\n\n

قاسمی زاده ادامه داد: دستگاه قضایی صاحب پلاک را به عنوان اولین کسی که با خودرو مرتکب تخلف و جرم شود، می شناسد. 

\n\n

وی اظهارکرد: به منظور پیشگیری از تشکیل این پرونده ها، باید یک فرهنگ سازی دربین خریداران و فروشندگان و صاحبان بنگاها و نمایشگاه خودرو انجام و حتی خود مردم این گونه معلاملات را انجام دهند تا کمتر دچار مشکل و درگیر روند قضایی شوند.

\n\n

رییس دادگستری گناوه گفت: بیش از یک سوم پرونده های تشکیل شده در این مرجع دعاوی خانوادگی نظیر طلاق، مهریه، نفقه، ترک نفقه، ملاقات فرزند و حضانت است.

\n\n

وی ادامه داد: قاچاق موادمخدر نیز بخش دیگر پرونده های تشکیل شده دراین شهرستان را شامل می شود.

\n\n

قاسمی زاده گفت: این شهرستان با توجه به این که در را های ارتباطی استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و دیگر شهرها قرار گرفته، ترانزیت موادمخدر با عبور از شهرستان انجام می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: درصورتی که چنین پرونده هایی در دادگستری تشکیل نشود، خدمت رسانی به مراجعه کنندگان بیشتر و به پرونده های مهم تر سریع تر رسیدگی خواهدشد.

\n\n

قاسمی زاده به اهم اقدامات انجام شده درطول مسوولیت خود اشاره کرد و گفت: اعتماد سازی مردمی نسبت به دستگاه قضایی، گوش دادن به درد دلهای قضایی مردم و پیگیری آنها ازعمده این موارد است.

\n\n

وی به ایرنا گفت: توجه به این مهم باعث نگاه مثبت بیشتر مردم و مراجعان به دادگستری و همکاران شده است.

\n\n

قاسمی زاده برخورد با پدیده زمین خواری را از دیگر اقدامات مهم در دادگستری گناوه عنوان کرد و افزود: دراین ارتباط شعبه ویژه دایر و جلسات متعددی با همکاران قضایی، مسوولان ذی ربط شهرستانی و استان برای حفظ و صیانت از اراضی بیت المال صورت گرفته است.

\n\n

وی ادامه داد: این اقدامات کاهش جرائم زمین خواری و تعرض به اراضی بیت المال را دربرداشته است.

\n\n

رییس دادگستری گناوه، برگزاری کلاس های آموزشی برای تقویت شوراهای حل اختلاف و برپایی جلسات با آنان از دیگر فعالیت ها بوده که نقش بسزایی در تقویت و بهبود عملکرد دستگاه قضایی در شورای حل اختلاف داشته و رضایتمندی خوبی دراین زمینه حاصل شده است.

\n\n

رییس دادگستری گناوه، کمبود قاضی و کارکنان موردنیاز اداری را از مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش پرونده ها و موقعیت شهرستان ازلحاظ مهاجرپذیری و گردشگری و تجاری امیدواریم که این نیازها برطرف شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر