چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۴۶۵
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: رییس اداره حقوقی محیط زیست استان بوشهر گفت: حکم محکومیت متهم شکار و صید غیرمجاز که با انتشار فیلمی در فضای مجازی، محیط بان استان بوشهر را تهدید کرده بود، تایید شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سیروس کرمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴ شخصی ساکن شیراز فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرد که در آن فیلم فردی اقدام به شکار دو رأس قوچ کرده و با پخش فایل صوتی، مهرداد نوروزی؛ فرمانده پاسگاه محیط بانی شهید محمدی کلمه شهرستان دشتستان را تهدید به مرگ می‌کند.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان بوشهر گفت: این فیلم در ایران و رسانه‌های خارج هم بازتاب وسیعی داشت، از همین رو شکایتی کیفری از متهمین در دادسرای دشتستان صورت پذیرفت و در نهایت منتشرکننده اصلی این کلیپ با دخالت پلیس فتا و نهادهای امنیتی دستگیر شد.

کرمی افزود: پس از این، فرد سازنده این کلیپ هم در فیروزآباد فارس شناسایی و دستگیر شد و پرونده وی پس از انجام برخی مراحل قضائی به دادگاه دشتستان ارجاع شد.

وی ادامه داد: در این پرونده پس از سیر قضائی در شعبه ۱۰۱ کیفری دو شهرستان دشتستان، متهم به شش ماه حبس بابت شکار غیرمجاز دو رأس قوچ وحشی و یک سال و نیم حبس به اتهام تهدید محیط بان محکوم شد.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان بوشهر افزود: این پرونده پس از تجدیدنظرخواهی متهم، در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر (که شعبه تخصصی رسیدگی به پرونده‌های زیست محیطی است) طرح و همان حکم بدوی تأیید شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر