سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۱۱۵
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بسیاری از مالکان زمین‌های بزرگ به دلیل نبود طرح با تفکیک زمین‌های خود سهم خدمات شهری را واگذار نکرده و همین امر باعث بروز مشکلاتی از جمله کمبود سرانه فضای سبز شده است.

به گزارش فکرشهر، وحید نیک‌روش روز دوشنبه درحاشیه نشست با فعالان محله‌های جنوبی بوشهر در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: باتوجه به کمبود زیرساخت محله‌های جنوبی نسبت به دیگر مناطق  برطرف کردن این کاستی‌ها از اولویت‌های این شورا  است.

وی افزود: سرعت توسعه ساخت و ساز در محله‌های جنوبی با اقدام‌های شهرداری و دستگاه‌های متولی متناسب نیست.

نیک‌روش گفت: در راستای توجه ویژه به توسعه فضای سبز در محله‌های جنوبی توسعه پارک ساحلی روبروی محله شغاب، ایجاد پارک در زمین‌های آزاد شده از پارک شغاب تا پارک دانشجو، توسعه پارک باغ بهزاد، احداث پارک لیل و ایجاد پارک سه هکتار بین منطقه تنگک دوم و سوم از مهمترین اقدامات در این زمینه است.

وی اظهار کرد: با افتتاح پروژه چرخ و فلک و ایجاد مجموعه شهربازی در کنار این پروژه و توسعه پارک‌های ساحلی تلاش می‌شود محله شغاب در جنوب شهر بوشهر به یک منطقه گردشگری تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: آسفالت معابر و کوچه‌های سطح شهر یکی از اولویت‌های شورای ششم است و در همین ارتباط با تجهیز ماشین آلات و نیروی انسانی سازمان عمران شهرداری با توجه به سهمیه قیر دولتی اختصاص داده شده و ردیف اعتباری که شورا در بودجه دیده تا ۲۰۰هزار مترمربع آسفالت معابر و خیابان‌های شهر انجام می‌شود.

به گفته نیک‌روش در سال گذشته ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری بوشهر شامل ۹۵ درصد کوچه‌های منطقه یک آسفالت و از ۱۸۰ کوچه خاکی منطقه ۲ نیز ۱۱۰ کوچه آسفالت و ۷۰ کوچه در سال جاری آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت برخی خیابان‌های اصلی شهر بوشهر گفت برخی حفاری‌ها موجب نارضایتی و گلایه‌مندی شهروندان شده از همین رو در سال جاری نهضت روکش آسفالت خیابان‌های اصلی در مناطق یک و ۲ در دستور کار قرار دارد.

رئیس شورا از به روز رسانی کارخانه آسفالت شهرداری خبر داد و گفت: در همین زمینه مبلغ سه میلیارد تومان برای خرید فیلتر هوا و رعایت الزامات زیست محیطی هزینه شده و کارخانه آسفالت شهرداری آماده تولید آسفالت مورد نیاز است.

نیک روش با اشاره به اجرایی شدن مصوبه شورا در زمینه بازگشایی راستگرد تقاطع غیر همسطح میدان آزادی به سمت محلات تنگک افزود: این راستگرد که در زمان اجرا به دلیل داشتن مالکیت اجرایی نشده بود با مصوبه شورا برای خرید زمین از مالک موافقت شد.

وی تاکید کرد : بازگشایی راستگرد تقاطع غیر همسطح میدان آزاد به سمت محله‌های تنگک نقش مهمی در بهبود عبور و مرور به این محله‌ها دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اضافه کرد: تعامل بسیار خوبی بین شورا و شهرداری با استانداری، فرمانداری، دستگاه‌های خدمات رسان و نیروهای نظامی و انتظامی برقرار است مسائلی مثل فاضلاب محله‌های جنوبی و اراضی نظامی فرا استانی نیاز به تصمیمات ملی دارد که پیگیری‌ها در حال انجام اشت .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر