پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: امسال ۷۶۳ زائر بوشهری طی ۴ پرواز به سفر حج تمتع اعزام می‌شوند...
کد خبر: ۱۳۷۶۹
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳

فکرشهر: مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: امسال ۷۶۳ زائر بوشهری طی ۴ پرواز به سفر حج تمتع اعزام می‌شوند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالرسول رنجبر پیش از ظهر جمعه در نشست با مسئولان کاروان‌های حج تمتع اظهار داشت: برنامه‌ریزی خوبی برای برگزاری مراسم حج صورت گرفته است و برنامه‌های آموزشی نیز برای آشنایی زائران با مسائل مختلف اجرا شده است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه ۷۶ هتل در مکه و مدینه برای زائران در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ۹۰۰ نفر در جریان حج تمتع در مکه و مدینه از عامل حج هستند و ۲۸۰ پزشک نیز در حج به حجاج ایرانی خدمات رسانی می‌کنند.

\n\n

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر از اعزام ۶۴ هزار زائر و عوامل به حج تمتع خبر داد و اضافه کرد: ۶۰ درصد از این تعداد مدینه اول هستند و ۴۰ درصد نیز در ابتدا به مکه اعزام می‌شوند.

\n\n

وی با بیان اینکه برخوردهای شدیدی با افرادی که مواد مخدر در عربستان داشته باشند صورت می‌گیرد، افزود: کسانی که با خود مواد مخدر یا قرص‌های روان‌گردان و گیاهان شکوک داشته باشند برخوردهای شدید صورت می‌گیرد.

\n\n

رنجبر همچنین با بیان اینکه همراه داشتن کتاب‌های حساسیت‌زا نیز ممنوع است، بیان کرد: حضور پزشکان زن باعث رفع بسیاری از مشکلات زائران می‌شود که تعداد پزشکان زن امسال ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

\n\n

وی با بیان اینکه اعزام اولین کاروان از یکم شهریور و برگشت اولین کاروان ششم مهرماه خواهد بود، تصریح کرد: ۵۳ درصد از زائران را خانم‌ها و ۴۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

\n\n

به نوشته ی مهر، مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر به وضعیت حجاج استان اشاره کرد و افزود: امسال در مجموع ۸۰۷ زائر و عوامل از استان بوشهر به جده اعزام می‌شوند که ۷۶۳ نفر زائر هستند و ۴۴ نفر از اعزامیان نیز پزشک و عوامل آشپزخانه هستند.

\n\n

وی با بیان اینکه رائران و عوامل حج استان بوشهر طی ۴ پرواز به حج اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۸۵ نفر از اهل تسنن استان امسال به سفر حج مشرف می‌شوند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر