دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۵۴۶
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید یکی از دلایل عدم حمایت نظامی دولتش از اوکراین، نگرانی از دستیابی ایران به تسلیحات و فن‌آوری‌ پیشرفتۀ اسرائیل است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در پی اصرار کی‌یف برای افزایش حمایت‌های نظامی اسرائیل از اوکراین، نخست‌وزیر اسرائیل تأکید کرد اسرائیل حامی اوکراین است اما باید با احتیاط عمل کند.

به گفتۀ نتانیاهو، دولتش در قبال این جنگ موضع «معتدلی» در پیش گرفته که آن را «درست» می‌داند.

او در گفت‌وگوی تازه با روزنامۀ جروزالم پست تصریح کرد برخلاف کشورهای غربی که «حامیان تسلیحاتی» اوکراین هستند «اسرائیل، مرز نظامی با روسیه پیدا کرده» است.

این مقام ارشد اسرائیل تأکید کرده مهم است که دولتش در راستای مقابله با تلاش‌های ایران برای استقرار نظامی در مرزهای شمالی اسرائیل، «آزادی عمل» داشته باشد.

نخست‌وزیر اسرائیل دلیل دوم عدم ارسال سلاح برای اوکراین را نگرانی از آن دانست که تسلیحات اسرائیلی از جبهه‌های اوکراین به دست ایران بیفتد و علیه اسرائیل به کار گرفته شود.

بنیامین نتانیاهو افزود این تحول کاملاً محتمل است چراکه به گفتۀ وی، هم‌اکنون سیستم‌های ضدتانک که غرب به اوکراین فرستاده بود پیرامون مرزهای اسرائیل دیده شده‌است.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین به جروزالم پست گفت ممکن است اسرائیل به دلیل بی‌طرفی خود بتواند بین روسیه و اوکراین میانجی‌گری کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر