جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۶۸۵
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم روند افزایشی دما در ۲۴ ساعت گذشته دمای در برازجان این استان به ۴۸ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده شهرهای اهرم و خورموج دمای ۴۷ درجه و جم نیز دمای ۴۴ درجه سانتیگراد را تجربه کرد.

وی افزود: امروز و فردا پنجشنبه نیز در برخی نقاط احتمال افزایش دمای هوا تا آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، وزش بادهای شدید تا شدید شمال غربی طی امروز و فردا روی دریا و در اکثر نقاط استان ادامه دارد.

مساعدی افزود: در این مدت خیزش گرد و خاک محلی و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای مورد انتظار است و سواحل و فراساحل استان نیز تا ظهر روز پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: از روز جمعه با تغییر جهت بادها به جنوبی رطوبت هوا و شرجی در سطح استان بالا می‌رود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردو خاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، بر روی دریا و مناطق ساحلی ۱۸ تا ۴۸ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و از بعد از ظهر در مناطق شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۴۴، جزر اول ساعت ۱۲:۳۶، مد دوم ساعت ۱۷:۳۵ و جزر دوم ساعت ۲۱:۳۹ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر