شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ احمدی خبر داد:
فکرشهر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: بازرسان حامی دوجانبه مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان کالا هستند.
کد خبر: ۱۵۰
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: بازرسان حامی دوجانبه مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان کالا هستند.

به گزارش فکرشهر، محمدحسین احمدی در نشست مسئولان اظهار داشت: نظارت بر عرضه کالا و خدمات توسط این اداره با دقت بسیار خوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بازرسی را نباید مچ‌گیری پنداشت، افزود: بازرسان ابتدا با صبر، تحمل، ادب و تواضع نقاط ضعف متخلفان را به آنان تذکر داده و با شیوه ارشادی با آنان برخورد کرده و چنانچه ناگزیر شوند اعمال قانون می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان، بازرسان این اداره را حامیان دوجانبه بازار و مصرف‌کنندگان دانست و گفت: رفتار آنها نشانگر رسالت حمایتی و نظارتی این اداره از مصرف‌کنندگان و کسبه عرضه کننده کالا و خدمات در راستای تنظیم مطلوب بازار است.

وی با تاکید بر لزوم اولویت دادن به بحث کیفیت به جای کمیت در بازرسی‌ها ابراز داشت: کار بازرسی زمانی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که متخلف از اقدام خود متنبه شده و راه درست را در زمینه کسب و کار پیش گیرد.

احمدی با بیان اینکه تولید، توزیع و بازرسی سه رکن اساسی در بازار است، تصریح کرد: نقش بازرسی در این میان بسیار مهم است و بازرسان باید با کسب مهارت‌ها و آموزش‌های لازم با دانش روز آشنا شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان ادامه داد: در حال حاضر بازرسی صرفاً محدود به حوزه اصناف و بازار نیست بلکه واحدهای تولیدی و صنعتی نیز به منظور ارائه کالاهای باکیفیت و صاحب برند به مشتریان از ابتدا تا انتهای پروسه تولید محصولات آنها تحت بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد.

احمدی با اشاره به کشف تعداد 158 مورد تخلف از واحدهای صنفی شهرستان در دی‌ماه ارزش ریالی پرونده‌های تخلف را 258 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن توزیع سبد کالایی در بهمن و اسفندماه سال جاری برای جامعه هدف و برای آرامش بازار و نزدیکی ایام عید نظارت‌ها به‌صورت دقیق و مستمر انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ناظران و بازرسان این اداره، بیشترین تخلفات انجام شده مربوط به کم‌فروشی با 14 مورد، عدم درج قیمت 91 مورد و عدم ارائه فاکتور 28 مورد اختصاص داشت که برای متخلفان پرونده تشکیل و برای بررسی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است./م

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر