جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ تاملی بر خدمات دهی مخابرات؛
فکرشهر: انگار نه انگار، که سال های سال است آبونمان را برای پشتیبانی و چنین خدماتی پرداخت کرده ایم؛ اگر از مالیات بر ارزش افزوده که روز به روز هم در حال افزایش است، بگذریم!! آن وقت می گویند برو خودت...
کد خبر: ۱۸۳۴۲
سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۰

 فکرشهر: در فرهنگ لغات مردم ایران زمین، ضرب المثلی وجود دارد که می گوید «فلانی شورش را در آورده...»؛ این ضرب المثل زمانی به کار می رود که شخصی در انجام دادن کاری زیاده روی کند... 

\n\n

این کنایه و ضرب المثل مصداق کامل احوالات این روزهای شرکت مخابرات استان بوشهر و به خصوص شرکت مخابرات دشتستان است؛ با این تفاوت که شرکت مخابرات در انجام ندادن کارها زیاده روی کرده و شورش را در آورده، نه انجام دادنشان.

\n\n

از انواع و اقسام وعده های توخالی افزایش پهنای باند، بهبود سرعت اینترنت، خدمات دهی به اقصی نقاط استان به خصوص روستاها، ارائه ی خدمات غیر حضوری، آنتن دهی تلفن های همراه و اینترنت همراه، کم فروشی ها و گران فروشی ها و ... که بگذریم، به نخستین وظیفه شرکت مخابرات می رسیم که آن هم چیزی نیست جز آوردن تلفن ثابت و خطوط ارتباطی مناسب به منازل مردم.

\n\n

ماه هاست که در دشتستان، مشکلات تلفن ثابت گریبان مردم را گرفته و فقط در شهر برازجان، صدها نفر برای دریافت ارتباطات مناسب در انتظار به سر می برند و روزی چند بار با مخابرات تماس گرفته یا مراجعه ی حضوری دارند، تماس ها و  مراجعاتی که تنها با یک پاسخ مواجه می شود: «سیم نداریم!!!»

\n\n

فرض کنید سیم تلفن منزل، محل کار، پوز یا سایر وسایل مخابراتی تان را دزدیده اند یا به تازگی تلفنی ثبت نام کرده اید و منتظرید برای نصبش اقدامی شود، شاید هم سیم های تلفنتان قدیمی بوده و دچار مشکل شده و یا به هر دلیلی، تلفنتان قطع می باشد؛ هم قانون و هم منطق گفته است که برای حل این مشکل باید به شرکت خدمات دهنده، یعنی مخابرات مراجعه کنید یا تماس بگیرید؛ ولی این عقل و منطق و قانون در این شهر و استان جواب نمی دهد و مراجعه به مخابرات، ۱۱۷، خرابی تلفن، تماس با ۲۰۲۱ و ... هیچ فایده ای ندارد چرا که همه یک پاسخ مشترک دارند: «سیم نداریم!!!!»... آن هم پاسخی بدون عذرخواهی و یا ببخشید خشک و خالی.

\n\n

دوستی تعریف می کرد چند ماه پیش، سیم های تلفن منزلمان قطع شد، به مخابرات رفتیم و اطلاع دادیم ولی گفتند سیم نداریم... در نوبت بمانید... او تعریف کرد: از 5 ماه پیش تا الآن، پدرمان هر روز به مخابرات می رود و می گوید کی می آیید و هر بار هم با همان پاسخ مواجه می شود و البته این که اگر می خواهید خودتان سیم بخرید تا بیاییم برایتان وصل کنیم!!

\n\n

در مورد دیگر، شخصی که با قطعی و کندی زیاد اینترنت مواجه است برایمان گفت: برای رفع مشکل با خدمات پشتیبانی اینترنت تماس گرفتم. بعد از این که همه ی راهکار های تکراری و همیشگی را صدها بار انجام دادم و حتی مودم را آبدیت کرده و سیم های داخلی را چک کردم و هیچ کدام جوابگو نبود، بالاخره پذیرفتند که خطوط خارجی را چک کنند و بعد از مدت ها انتظار در دفتر مخابراتی، آمدند و خطوط را چک کردند و پاسخ هم واضح و مبرهن بود که سیم های شماباید تعویض گردد، چرا که قدیمی و از جنس ضعیفی می باشد.

\n\n

وی در ادامه ی ماجرای مخابراتی اش گفت: هر چند به من گفتند نامم در لیست تعویض سیم قرار گرفته، ولی ماه ها گذشته و معضل اینترنت منزلمان بدتر شده تا جایی که مجبور شدم مجددا به دفتر مخابرات مراجعه کنم. جالب این است که در شرکت مخابرات به من گفتند به ما ربطی ندارد برو ۱۱۷ و وقتی به ۱۱۷مراجعه کردم دقیقا این پاسخ را دریافت نمودم که «ماه هاست در مخابرات حتی یک متر سیم هم موجود نیست، اگر هم خیلی عجله دارید بروید سیم بخرید تا بیاییم برایتان نصب کنیم.»

\n\n

پس از آن با 2021 تماس گرفتم تا مجددا مشکلم را بگویم و شکایت کنم، اما پاسخی که شنیدم خیلی جالب تر بود؛ خانمی که پشت خط بود گفت که « الآن پرونده تان را نگاه کردم، سیم های شما که تعویض شده!!!!!!»

\n\n

از این بدتر هم می شود؟؟!! یکی می گوید سیم نداریم و همه ی این پرونده هایی که می بینید هم معطل سیم هستند؛ و یک ساعت بعدش همکار دیگرش می گوید سیم های شما تازه تعویض شده!!!! هیچ کس عین خیالش هم نیست... انگار نه انگار، که سال های سال است آبونمان را برای پشتیبانی و چنین خدماتی پرداخت کرده ایم؛ اگر از مالیات بر  ارزش افزوده که روز به روز هم در حال افزایش است، بگذریم!! آن وقت می گویند برو خودت سیم بخر!! فکر کنید فاصله ی منزل تا پست مخابرات، 300 متر باشد و سیم هم متری 450؛ چقدر باید از جیب برای خرید سیمی که قانون تهیه اش را بر عهده ی شرکت خدمات دهنده گذاشته، پرداخت کرد؟

\n\n

اگر یک ساعت از مهلت بگذرد و بدهی 6 هزار تومانی تلفنت که نصف بیشترش هم آبونمان است را پرداخت نکنی، فورا خط تلفن قطع می شود ولی این تنها برای مردم است و نه به برای خود شرکت و خدمات دهی اش.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در چند سال اخیر، استان بوشهر یکی از دو استان پردرآمد برای شرکت مخابرات بوده ولی در عین حال، این شرکت حقوق کارمندان و کارگرانش در استان بوشهر را پرداخت نمی کند؛ از سوی دیگر چند ماه پیش خبر رسید که به دلیل بدهی، اینترنت مشترکان استان بوشهر قطع می شود و آقای استاندار هم در آخرین نشست خبری خود این موضوع راتایید نمود و گفت که مشکلات اینترنتی استان و قطعی و کندی سرعت به همین موضوع بر می گردد .

\n\n

تناقض آشکاری بین درآمدها و بدهی ها و مشکلاتی که دودش تنها به چشم مردم خواهد رفت؛ مردمی که بی کیفیت ترین خدمات مخابراتی و ارتباطی و اینترنتی را با گزاف ترین قیمتی که می توانند برای این خدمات وجود نداشته! پرداخت می کنند.

\n\n

به همه ی این موارد، حق انحصاری داشتن شرکت مخابرات در احداث فیبر نوری و در نتیجه در انحصار گرفتن ارائه ی اینترنت با توجه به تبدیل خطوط به فیبر نوری را هم اضافه کنید؛ حق انحصاری که باعث شده بسیاری از نقاط شهر برازجان و استان بوشهر، تنها بتوانند از اینترنت بسیار ضعیف مخابرات خدمات بگیرند و نه شرکت های خدمات دهنده ی دیگر؛ البته در حال حاضر به تفاوت سرعت و پردازش در فیبر نوری ایران و به خصوص استان و آن چه باید باشد، نمی پردازیم.

\n\n

شاید این روزها در نظر اغلب انسان های روی زمین، گلایه از خطوط سیم تلفن و نداشتن سیم در شرکت مخابرات!!!!! و روی زمین ماندن کارهای مردم، غیر قابل باور باشد ولی در این استان و شهرستان، نه سکوت و صبر مردم کارگشاست و نه شکایت هایشان؛ آنان که باید هم نه به حقوق مشتری اهمیت می دهند، نه به حقوق شهروندی کاری دارند و نه هرگز گمان می کنند آن چه می خورند و نمی دهند، حق الناس است!! همه این موارد را اضافه کنید به قول ها و وعده های همیشگی و بی سرانجام مسئولین مختلف مخابرات، استاندار محترم و به خصوص فرماندار تعامل گرای دشتستان؛ وعده های نماینده محترم هم که جای خود دارد.

\n\n

شاید هم واقعا کاری از دست مسئولان دولتی بر نمی آید و این شرکت مخابرات است که کم کم دارد به خط قرمز دیگری برای مردم، در مقابل اعتراضات و حق خوری ها تبدیل می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر