شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۵۴۴
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس میزان خانواده‌های توانمند شده، تا پایان سال جاری سه هزار مددجو خودکفا شده از تحت پوشش این نهاد در استان خارج می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس روشن روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان دشتستان اظهار کرد: در سال جاری از سرپرست خانوار مددجویانی که با برنامه‌های اشتغالزایی این نهاد، صاحب شغل و درآمد شده‌اند، یک هزار و ۱۰۰ خانواده خودکفا شده از پوشش این نهاد خارج و مابقی که یک هزار و ۹۰۰ خانوار شامل می‌شوند تا پایان سال زمینه خروج آن‌ها از حمایت‌های کمیته امداد فراهم می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد بنا ندارد که به شکل طولانی مدت افراد را تحت پوشش قرار دهد و به جز بیماران خاص و صعب العلاج و افراد کهنسال، مابقی افراد تحت پوشش در یک بازه زمانی مشخص و پس از توانمندسازی از پوشش این نهاد خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی این افراد در بهمن ماه سال جاری، تصریح کرد: این مراسم با حضور مدجویان خودکفا شده و همچنین مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

روشن عنوان کرد: این نهاد در طول سال برنامه‌های متعدی را دنبال می‌کند که بحث اشتغال و مسکن از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است.

وی ادامه داد:در حوزه اشتغال، به دنبال ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی هستیم که اعتباری معادل ۱۱ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال برای آن در قالب تسهیلات ارزان قیمت بانکی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: ۸۰۰ طرح پنل تولید برق خورشیدی و یک‌هزار طرح دامداری از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در قالب تسهیلات آماده واگذاری به مددجویان این نهاد در استان هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در حوزه احداث مسکن برای مددجویان تحت حمایت گفت: مسکن نیازمندان یکی از دغدغه‌های اصلی کمیته امداد است که با همکاری دیگر سازمان‌ها از جمله بسیج، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان این مهم در دست پیگیری و اقدام است.

وی با اشاره به تفاهم نامه چند جانبه بین کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن، اظهار کرد: با هر کدام از این سازمان‌ها احداث مسکن به شکل جداگانه‌ای در دست اقدام است.

روشن در خصوص فعالیت‌های این نهاد به مددجویان در شش ماه نخست امسال، گفت: توزیع یک هزار دستگاه کولر گازی در فصل تابستان، ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت و یکهزار لوازم ضروری زندگی از جمله اقدامات شاخص در چند ماهه سال جاری بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر