دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۰۵۴
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: تدوین سند چشم انداز بسیج دانش‌آموزی برای ۲۰ سال آینده نیاز است تا هر استان بنابر اقتضائات، نسبت به شناخت و اجرای تکالیف اقدام کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری» روز شنبه در دیدار مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان از ارکان جغرافیایی جمعیت نظام هستند اظهار کرد: جوان و نوجوان در شرایط کنونی بخشی از مولفه قدرت یک کشور و از طرفی مولفه مدیریت آینده نظام هستند و خوب و بد نظام در آینده به این قشر ارتباط دارد.

وی افزود: جوان و نوجوان نقطه استراتژیک جغرافیای جمعیت هستند و دشمن با آشنایی به این امور، تلاش می‌کند این مولفه قدرت را به تهدید تبدیل کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه حوزه علم و فناوری یکی از مؤلفه‌های دیگر قدرت است، تصریح کرد: تحصیلات عالیه برای تولید و مرجعیت علمی باید در بسیج دانش آموزی و دانشجویی لحاظ شده و نگاه ابتکاری و رشد در عرصه علمی و پژوهشی به ویژه علوم تجربی برایشان فراهم شود.

صفایی بوشهری کار بسیج دانش آموزی را فوق‌العاده بنیادین توصیف و عنوان کرد: اگر این خشت خوب گذاشته شود دیگر پایه‌های که روی این بنا گذاشته می‌شود درست خواهد بود و اگر ضعیف باشد دچار مشکل خواهیم شد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: هجمه‌ای که دشمن به جوان و نوجوان دختر و پسر ما وارد آورده جنگ پنهان فوق العاده‌ای است که مرتب خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: کار با جوان و نوجوان در شرایط کنونی جامعه شناسی و روانشناسی خاصی را می‌طلبد و اینطور نیست که بتوان عادی با آن برخورد کرد بنابراین باید در این عرصه کار‌های دانشی صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه سرآمد جوان مومن انقلابی، پای کار بودن است بیان کرد: کار‌های صورت گرفته الهام بخش پایه‌های بالاتر و دارای قدرت استمرار باشد تا ریزشی درون مجموعه وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: حلقه صالحین دانش‌آموزی یکی از این موارد بوده و فرصتی است که بچه‌ها با مبانی آشنا شده و از موارد مهم پای کار بودن آن‌ها در برگزاری مراسم شهدا، راهپیمایی، اردوی جهادی، راهیان نور و شرکت در نماز جمعه است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تحریم کالای اسرائیلی اظهار کرد: باید بررسی شود که در ایران چه کالا‌هایی اعم از مستقیم و یا تحت لیسانس، تحریم شده، جمع و آتش زده شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بسیج دانش آموزی، ایران و انقلاب را بیمه می‌کند، اضافه کرد: اعتبارات متناسب با برنامه‌های بسیج دانش آموزی تخصیص یابد و یک سرمایه‌گذاری واقعی شکل گیرد تا بتوانیم با جنگ ادراکی که برای تصرف مغز‌ها انجام می‌شود، مقابله کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر